هشدار وزیر اماراتی به عربستان درباره قرضاوی

هشدار وزیر اماراتی به عربستان درباره قرضاوی
چهارشنبه 16 تير 1395 - 20:39

وزیر خارجۀ امارات، مفتی قطر را عامل حملات انتحاری در عربستان دانست و به شکل تلویحی، از آل سعود خواست تا او را به جرم تشویق به عملیات های انتحاری مجازات کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، عبد الله بن زاید، وزیر خارجۀ امارات، با حمله به یوسف قرضاوی، او را از مشوقان عملیات های انتحاری دانست و خواستار مجازات او شد. وزیر خارجۀ امارات، در پیامی توییتری نوشت: «مفتی اخوان المسلمین (قرضاوی) مشوق عملیات های انتحاری است ... ما باید کسانی را که خون مردم را بی ارزش کرده و عملیات های انتحاری را جایز شمرده اند، مجازات کنیم».

یوسف قرضاوی شیخ مصری تبار قطر رئیسِ خودخوانده و مؤسس اتحادیهٔ جهانی علمای مسلمان و پدر معنوی اخوان المسلمین است که با استقبال حکومت قطر وارد این کشور شد و تابعیت آن را دریافت کرد. او که از قطر و رسانه پر نفوذش در منطقه یعنی الجزیره برای ترویج دیدگاه های خود استفاده می کرد، با آغاز ناآرامی ها در سوریه خواستار عزیمت به این کشور برای شرکت در "جهاد" علیه نظام سوریه و مقابله با حزب الله شد که از آن با تعبیر "حزب الشیطان" یاد کرده بود.

فتواهای قرضاوی سیل تروریست ها را به سوی سوریه روان کرد و به ریخته شدن خون بسیاری از مردم بی گناه در این کشور منجر شد. با وجود این، هیچ گاه مسئولان کشورهای حاشیۀ خلیج فارس در قبال فتواهای او موضعی اتخاذ نکردند؛ زیرا این فتواها در راستای منافع آنان و سرنگون کردن نظام سوریه بود.

اما اکنون که عملیات های تروریستی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و در رأس عربستان رسیده و آتش فتواهای امثال قرضاوی دامان آنان را گرفته، شاهد حملات سنگین شیخ نشین ها علیه وی هستیم. این در حالیست که 4 انفجار تروریستی دوشنبه در عربستان، که وزیر خارجۀ امارات به دلیل آن علیه قرضاوی موضع گرفته است، هرگز با جوی خونی که فتواهای کسانی چون او در سوریه و عراق و دیگر کشورهای مسلمان به راه انداخته قابل مقایسه نیست.

7- 220
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها