افشای ابعاد تازه‌ای از هویت وزیر جنگ داعش

افشای ابعاد تازه‌ای از هویت وزیر جنگ داعش
شنبه 2 مرداد 1395 - 14:36

داعش یک بار دیگر به صورت رسمی مرگ یکی از مهمترین فرماندهان میدانی خود را با ذکر جزئیات جدید تأیید کرد، و از روابط نزدیک او با عناصر مغربی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت مغربی "هسپرس"، شمارۀ 39 نشریۀ "النبأ" که یکی از بازوهای رسانۀ مکتوب و الکترونیکی داعش است، در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که "عمر الشیشانی" که دو هفتۀ قبل در درگیری های نزدیک موصل در عراق کشته شد، روابط بسیار نزدیکی با "عبدالعزیز المحدالی" معروف به "ابواسامه المغربی"، جنگجوی سرشناس مغربی در تشکیلات داعش داشت که از نخستین اعضای داعش در سوریه به شمار می آمد.
"النبأ" می افزاید: "ابومحمد الجولانی"، امیر "جبهه النصره" - شاخۀ القاعده در سوریه – از ابواسامه مغربی برای راضی کردن الشیشانی و همراهانش به منظور بیعت کردن کمک گرفته است، و این اتفاق زمانی رخ داد که داعش هنوز اعلام وجود نکرده بود.
بعد از بیعت الشیشانی با ابوبکر بغدادی، وزیر جنگ داعش اولین جنگ خود را با همراهی ابواسامۀ مغربی تجربه کرد که از آن به عنوان "فتوحات بزرگ" یاد می شود و مهمترین دستاوردش اشغال فرودگاه "منغ" در شمال حلب بود. پس از آن بغدادی دستور داد الشیشانی برای جانشینی ابوعبدالرحمن البیلاوی به عراق برود و به او درجۀ "دیوانسالار سربازان" را اعطا کرد.
دربارۀ بُعد تیرۀ روابط الشیشانی با عناصر مغربی در سوریه هم این نشریه به روابط او با "احرارالشام" - از اولین و مهمترین گروههای تروریست که بیشتر مغربی ها به آن پیوستند – اشاره می کند و می نویسد: عناصر چچنی داعش که به "گردان مهاجرین" معروف بودند هنگام ترک رقه و عزیمت به حلب برای رفع محاصرۀ سایر همقطاران خود با عناصر احرار الشام روبرو شدند که برایشان کمین گذاشتند و راهشان را سد کردند.
بنا بر گزارش "النبأ"، الشیشانی از سوی مشایخ اخوان و السروریه تطمیع شد و آنها تلاش کردند در ازای نقض بیعت بغدادی به او ماهانه صدها هزار دلار بدهند.
عمر الشیشانی زادۀ پدری نصرانی در گرجستان بود، که اصالتا چچنی بود. داعش خبر فعالیت وی را در ارتش گرجستان تکذیب نکرده و "النبأ" در مورد او می نویسد: "بعد از مدت کوتاهی خدمت در ارتش گرجستان، از این ارتش "صلیبی" بیزاری جست و به زندان افتاد و مورد شکنجه قرار گرفت تا جایی که یکی از ریه هایش را از دست داد".
202

پربیننده ترین خبرها