گزارشی مستند از تاریخچۀ ظلم و ستم علیه شیعیان بحرین

گزارشی مستند از تاریخچۀ ظلم و ستم علیه شیعیان بحرین
دوشنبه 4 مرداد 1395 - 15:10

درسایۀ سکوت مجامع بین المللی و مدعیان دفاع از حقوق بشر در قبال اوضاع بحرین؛ اطلاع رسانی و آگاه کردن افکار عمومی دنیا دربارۀ ظلم و ستمی که شیعیان بحرین در برهه اخیر متحمل شده‌اند، موضوعی بسیار پراهمیت و انسانی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، در تاریخ 22تا 23 آوریل 2016 کنفرانسی در بروکسل دربارۀ ظلم و ستمی که شیعیان بحرین طی سالها متحمل شده‌اند، برگزار شد، که به تازگی وقایق و رویدادها و مستندات مطرح شده در این کنفرانس به صورت یک کتاب گردآوری شده است.
به گفتۀ کارشناسان، در بحرین که اکثریت ساکنان آن شیعه هستند، خاندانی حاکم است که به دلیل سرکوبگری‌ها، غارت اموال و انحصار قدرت و حاکمیت و بی‌توجهی به خواست مردم در تصمیم گیری‌ها و نبود یک دولت منتخب، نمی‌توان آن را حتی نمایندۀ اقلیت مردم این کشور دانست.
شیعیان بحرین همواره به حاشیه رانده شده‌اند، و سرکوب آنان به ویژه پس از آغاز انقلاب مسالمت آمیز مردم در 14 فوریه 2011 با برنامه‌ریزی و سازماندهی بیشتری با حمایت حکام سعودی ادامه یافت، به صورتیکه علاوه بر برخورد مسلحانه آل‌خلیفه با مردمی که به صورت مسالمت آمیز مطالبات خود را بیان کرده بودند، رهبران آنان به زندان افتادند و مخالفان با حکم‌های زندان بسیار طولانی و ناعادلانه و یا حتی سلب تابعیت مواجه شدند.
این گزارش 144 صفحه‌ای، به تحولات بحرین و سرکوب‌‌ها و ظلم و ستمی می‌پردازد که شیعیان بحرین طی سال‌ها به ویژه پس از انقلاب 14 فوریه با آن مواجه شده‌اند. همچنین هدف از این گزارش، اطلاع رسانی درخصوص مشکلات شیعیان بحرین و مطلع کردن مجامع بین المللی و فعالان حقوقی از حقوق نقض شدۀ آنان است تا شاید با مطالعه آن بتوانند گامی جهت توقف این ظلم و ستم بردارند.

لینک pdf گزارش 
 

پربیننده ترین خبرها