نرخ بنزین در کویت افزایش یافت

نرخ بنزین در کویت افزایش یافت
سه شنبه 12 مرداد 1395 - 07:44

العالم - مقام های کویت اعلام کردند که نرخ بنزین در آن کشور از اواسط شهریور ماه بین 40 تا 80 درصد افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم براساس مصوبه هیات وزیران کویت برای اولین بار پس از دهه 90 میلادی ، طرح افزایش نرخ این فرآورده اجرا می شود.

خبرگزاری رسمی کویت گزارش کرد که براساس این مصوبه هر لیتر بنزین ممتاز 40 درصد، بنزین ویژه 60 درصد و بنزین اولترا 80 درصد افزایش می یاید.

با تصویب کمیسیون اقتصادی کابینه، نرخ هر لیتر بنزین ممتاز از 65 فِلس به 85 فِلس ( حدود 993 تومان) هر لیتر بنزین ویژه  از 65 فِلس به 105 فِلس( حدود هزار و 227 تومان) و هر لیتر بنزین اولترا از 90 فلس به 165 فلس ( حدود هزار و 928 تومان)  افزایش یافته است. 

دولت کمیته ویژه ای را برای بازنگری در ارایه یارانه برای بنزین تشکیل داده و مقرر کرده هر سه ماه یکبار متناسب با نرخ جهانی نفت در نرخ بنزین بازنگری کنند.

این اقدام با هدف حمایت از بودجه دولت و بازنگری و هدفمند کردن حمایت های دولتی و همگامی با نرخ بنزین در بازارهای جهانی صورت گرفته است.

پیش بینی می شود این افزایش نرخ بنزین و حذف یارانه این فراورده ، در سال 2016 و 2017 سالانه نیم میلیارد دینار کویت معادل یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار درآمد خواهد داشت.

دولت کویت هم اکنون سالانه دو میلیارد دینار برای تامین سوخت ایستگاه های برق و آب و بنزین هزینه می کند.

ناظران می گویند که کویت یکی از کشورهایی است که بیشترین مصرف سالانه بنزین را دارد و در این زمینه پس از آمریکا و کانادا رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

براساس شاخص های اوپک، از نظر ارزان بودن قیمت بنزین، کویت بعد از عربستان و لیبی رتبه سوم را دارد.

فروش بنزین در بازار داخلی کویت سالانه پنج میلیارد و ۴۱۶ میلیون لیتر گزارش شده است.

9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها