کشته و اسیر شدن 252 تروریست در حومه حلب

پنج‌شنبه 14 مرداد 1395 - 22:30

بیروت(العالم) – هماهنگ کننده های تروریست های مسلح به کشته شدن دست کم 252 تروریست و اسیر شدن شماری دیگر در جریان نبردهای شدید شرق، غرب و جنوب حلب اعتراف کردند.

سرتیپ "هشام جابر" کارشناس نظامی استراتژیک به شبکه خبری "العالم" گفت که پیروزی های اخیر ارتش سوریه در حلب بسیارعظیم بوده و نبرد این منطقه، نبرد جهانی است چه اینکه استرداد آن تضمین کننده وحدت سوریه و منطقه است.
وی با متهم کردن ترکیه و آمریکا به ادامه حمایت از تروریست های مسلح افزود: ارتش سوریه از سه هفته قبل پیروزی های عظیمی به دست آورد و شرق حلب به ویژه جاده کاستیلو و اللیرمون را محاصره کرد.
جابر ادامه داد: شمارش معکوس برای استرداد شرق شهر حلب آغاز شده که به همین دلیل تروریست ها کوشیدند ضمن شکستن محاصره شرق حلب، راه تدارکات از غرب این شهر را قطع کنند.
وی تصریح کرد: اما ارتش سوریه به بدست گرفتن زمام امور؛ حمله تروریست ها به "العامریه" و "سد کوم" به طرف "الراموسه" را خنثی کرد و بر مناطق اساسی "العماره"، "تلال یازو" و "صنوبره" تسلط یافت.  
جابر با اشاره به اینکه حلب، سرنوشت سوریه را رقم خواهد زد، گفت: اگر کسی گمان کند که ترکیه به خاطر مسائل داخلی خود از تروریست ها حمایت نمی کند، در اشتباه است چون حکومت و سازمات اطلاعات آن در حلب حضور دارند و از آن عقب نشینی نمی کند، همچنین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نیز از تروریست ها حمایت می نمایند.  
وی با اشاره به اینکه گروه های تروریست سلاح های پیشرفته ای مانند موشک تاو دارند که ساخت آمریکاست، افزود: در واقع گروه هایی مانند "جبهه النصره" از این سلاح استفاده کرده اند که اخیرا نام خود را به "جیش فتح الشام" تغییر داده است.
جابر گفت: بازپس گرفتن حلب به معنی تضمین وحدت سوریه و امنیت دمشق، ساحل و حلب است؛ اما اگر حلب از دست برود به معنی تجزیه کشور  سوریه و منطقه خواهد بود. 

206-9 

پربیننده ترین خبرها