کمک‌های انسانی ایران به اهالی حلب و نبل و الزهراء+ ویدیو

شنبه 13 شهريور 1395 - 15:10

جمهوری اسلامی ایران همچنان در حال کمک به دولت سوریه برای امدادرسانی به اهالی حلب و مناطق مختلف حومۀ آن می‌باشد.

خبرنگار شبکۀ العالم خاطرنشان کرد، ایران قصد دارد با همکاری دولت سوریه به منظور کاهش درد و رنج مردم حلب و مناطق اطراف آن، جاده ها، مخابرات و بخش بهداشتی و آموزشی این شهر را که با حملات وحشیانه گروه های تروریستی ویران شده است، بازسازی کند.
خبرنگار العالم افزود: ایران در طول دورۀ بحران و جنگ سوریه، همواره از ملت و دولت قانونی این کشور حمایت کرده است و به بخش های متعددی از جمله بهداشت امدادرسانی کرده، که از آن جمله می توان به ارسال مقادیر قابل توجهی دارو و تجهیزات پزشکی و آمبولانس اشاره کرد.
محمد حزوری، مدیر اداره بهداشت حلب به خبرنگار العالم گفت که ایران مقداری دارو شامل داروهای ضد سرطان، ام اس و بیماری های کبد و فشار خون را به اداره بهداشت حلب ارسال کرد. همچنین شش دستگاه آمبولانس که از ایران ارسال شده بودند در اختیار این اداره قرار گرفت.

* کمک ایران به اهالی تحت محاصرۀ نبل و الزهراء
کمک های ایران همچنین به شهرهای "نبل" و "الزهرا" در حومه شمالی حلب هم ارسال شدند.

ایران در زمینه بازسازی جاده ها، مدارس و ارائه کمک های مالی و غذایی به خانواده های بی بضاعت و خانواده های شهدا، به سوریه کمک کرده است.
"علی بلوی"، رئیس شورای شهر نبل به خبرنگار العالم گفت: "ما مراتب قدردانی و سپاس خود را از جمهوری اسلامی ایران که از کشور ما در برابر حمله تروریست ها حمایت کرد و خدمات زیادی را هم به شهر نبل ارائه داد، اعلام می کنیم. ایران برای بهبود اوضاع خدماتی شهر، پروژه زفتی را ارائه نموده و از طرح آب لوله کشی حمایت کرد."
عدنان شعبان شحاده، رئیس دفتر ارشاد و تربیت نبل و الزهرا نیز گفت: "عامل اصلی و مهم در ادامۀ روند آموزش و تربیت در شهرهای نبل و الزهرا در طول مدت محاصره مرگبار و خفقان آور این دو شهر، حمایت دوستان ایرانی بوده است."
خیابانهای نبل و الزهرا و مقبره الشهدا دراین دو شهر و ترمیم دیوار مدارس همه و همه، بیانگر عمق روابط دوستی بین سوریه و ایران است... حمایت مداوم کشورهای دوست از جمله ایران یکی از عوامل ایستادگی مردم کشور سوریه بوده است.
208 

پربیننده ترین خبرها