اولین دریافت کننده پیوند صورت در جهان جان سپرد

اولین دریافت کننده پیوند صورت در جهان جان سپرد
جمعه 19 شهريور 1395 - 12:16

ایزابل دینو آر فرانسوی به عنوان اولین کسی که در جهان پیوند صورت انجام داد، جان سپرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پزشکان یک بینی و دهان را در سال ۲۰۰۵میلادی به صورت ایزابل دینو آر پیوند زدند. صورت این زن بر اثر گاز گرفتگی یک سگ خانگی به طور کامل شکل افتاده بود.


استفاده زیاد دینو آر از داروهای سرکوب سیستم ایمنی باعث شد تا بدن وی ضعیف شود و در فروردین امسال در ۴۹ سالگی به خاطر ابتلا به سرطان جان خود را از دست بدهد اما اعلام خبر درگذشت دینو در یک بیمارستان در منطقه آمینز به احترام خانواده وی با تاخیر صورت گرفت.

دینو آر در سال ۲۰۰۹ میلادی گفته بود: زمانی که در آینه می نگرم ترکیبی از خودم و اهدا کننده صورت را می بینیم و صاحب صورت همیشه با من است.

به نوشته روزنامه فیگارو، دینو آر یک بار دیگر از پس زده شدن عضو پیوندی رنج برده بود و داروهای قوی که برای جلوگیری از این امر برایش تجویز می شد، باعث شد تا به 2 سرطان مبتلا شود.

این زن فرانسوی گفته بود که گاز گرفته شدن صورتش توسط سگ به هنگام تلاش او برای خودکشی روی داد.

دینو آر در تشریح حادثه گفت که درپی مصرف تعداد زیادی قرص خواب آور در خانه از هوش رفت و زمانی که بیدار شد، دید اطرافش پر از خون است و ظاهرا سگش وقتی او را بی هوش پیدا کرد، از سر ناتوانی برای بیدار کردنش، صورتش را گاز گرفته است.

جراح وارد شده به دهان، بینی و چانه ایزابل به اندازه ای بود که پزشکان انجام عمل معمولی مرمت صورت را رد کرده و پیشنهاد پیوند پیشرفته صورت را دادند.

211-6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها