حملۀ مزدوران ریاض به تیم خبری العالم در ژنو +ویدیو

يکشنبه 4 مهر 1395 - 08:33

مزدوران ریاض به تیم شبکۀ خبری العالم و شرکت کنندگان در تجمع سازمان‌های حقوقی مقابل مقر سازمان ملل متحد در ژنو حمله کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمانهای حقوقی و فعالان مدافع حقوق بشر دیروز (شنبه) تجمع اعتراض آمیزی را مقابل مقر سازمان ملل متحد در ژنو در اعتراض به حملات جنایاتکارانه آل سعود علیه یمن برگزار کردند.
این تجمع اعتراض آمیز، موجب وحشت آل سعود شد، به همین دلیل مزدوران خود را به محل اعتراض اعزام کرد.
مزدوران ریاض برای مقابله با این تجمع اعتراض آمیز، به فعالان و تیم خبری شبکه العالم که برای پوشش این رویداد در محل تجمع حاضر شده بود، حمله کرده و شرکت کنندگان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
"مروه الربیعی" خبرنگار شبکه العالم از ژنو گزارش داد، شرکت کنندگان در این تجمع، از سازمان ملل خواستند برای توقف فوری تجاوزگری آل سعود، اقدام کند.
"عبدالحمید دشتی" نمایندۀ کویتی و رئیس شورای بین المللی حمایت از محاکمۀ عادلانه، در این تجمع گفت: ما از سازمان ملل متحد و شورای امنیت می‌خواهیم، قطعنامه‌ای را برای توقف حملات وحشیانه و تجاوزکارانه ائتلاف آل سعود به یمن صادر کند.
"محمد صفا" رئیس مرکز حمایت از قربانیان شکنجه نیز وضعیت یمن را لکۀ ننگی برای سازمان ملل دانست و اظهار داشت: پس از گذشت یک سال و 8 ماه از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن در سایۀ سکوت سازمان ملل، اخیرا درخواست شده کمیتۀ تحقیق بین المللی تشکیل شود.
"فؤاد ابراهیم" فعال حقوقی عربستانی هم  در این تجمع گفت: این نظام سعودی باید هزینه این جنایات را بپردازد، زیرا بدترین و خشونت آمیزترین جنایات را در یمن با انواع سلاح‌های وارداتی از آمریکا و اروپا مرتکب شده است.
"نجیب الاشموری" روزنامه نگار یمنی هم با اشاره به همدستی آمریکا در تجاوز عربستان به یمن گفت: ما از تجاوز آمریکایی سعودی سخن می گوییم، زیرا آمریکا همچنان در حال حمایت از عربستان است، و تا حد امکان سعی می‌کند خود را در پشت پرده این تجاوزگری مخفی کند.

پربیننده ترین خبرها