ولخرجی آل‌سعود در سایه ریاضت اقتصادی داخلی

ولخرجی آل‌سعود در سایه ریاضت اقتصادی داخلی
چهارشنبه 28 مهر 1395 - 23:12

فعال سیاسی مصری از ولخرجی‌های جنجالی جانشین ولیعهد سعودی در خارج و اعلام سیاست ریاضت اقتصادی در داخل این کشور انتقاد کرد.

به گزاش پایگاه خبری العالم،"وائل غنیم" فعال سیاسی مصری از اقدام محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی به خرید کشتی تفریحی مجلل به قیمت 550 میلیون دلار درشرایطی که حکومت این کشور در داخل سیاست ریاضت اقتصادی را با کاهش حقوق وزرا اعلام کرده است، انتقاد کرد.

وی در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشت: تابستان سال 2015 که حکومت سعودی تدابیر مربوط به ریاضت اقتصادی را برای جبران کاهش بهای جهانی نفت اتخاذ کرد، جناب محمد بن سلمان در حال گذراندن مرخصی تابستانی خود در جنوب فرانسه بود.

وی افزود: بن سلمان در این سفر کشتی تفریحی یوری شیفلر میلیاردر روسی را دید و به او پیشنهاد فروش این کشتی را داد که وی مخالفت کرد ولی در نهایت آن را با پرداخت 550 میلیون دلار خرید؛ این درحالی است که میلیاردر روسی، این کشتی را سال 2011 تنها به قیمت 330 ملیون دلار خریده بود.

این فعال سیاسی مصری نوشت: "جوانی 31 ساله که در عمرش شغلی نداشته که دارایی های هنگفت خود را با آن توجیه کند، تنها در چند ساعت تصمیم گرفته که بیش از 2 میلیارد ریال سعودی به خرید کشتی تفریحی اختصاص دهد و تنها سالی چند روز از آن برای خوش‌گذرانی استفاده کند، این درحالی است که مردم عربستان در سایه سیاست ریاضت اقتصادی تحمیلی به سر می‌برند".

وی در پایان نوشت:"این رفتارها درحالی در عربستان صورت می گیرد که به محض این که مردم به اوضاع ناگوار خود اعتراض کنند، توطئه‌گر قلمداد می‌شوند.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز آمریکا، محمد بن سلمان جانشین ولعهد و وزیر دفاع عربستان، در چارچوب عمل به سیاست ریاضت‌ اقتصادی که به علت کاهش بهای نفت و افزایش هزینه های تجاوزگری سعودی علیه یمن، همه بخش‌ های این کشور را دربرگرفته است، اقدمات متعددی از جمله کاهش دریافتی وزرا و کاکنان دولت، کاهش بودجه عمومی کشور و .. را انجام داده است.

 

 

213

پربیننده ترین خبرها