اولین رزمایش مشترک چتربازان روس و مصر

اولین رزمایش مشترک چتربازان روس  و مصر
پنج‌شنبه 29 مهر 1395 - 12:34

اولین رزمایش مشترک یگان های چترباز روسیه و مصر در چارچوب آموزش های نظامی "حامیان دوستی – 2016 " جاری در مصر با مشارکت نزدیک به دویست نظامی از دو کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای توضیح داد: این عملیات صبح دیروز (چهارشنبه) توسط هواپیماهای "إيل-76 إم دي" متعلق به نیروی هوایی و فضایی روسیه و هواپیمای "С-130" و"Casa" نیروهای مسلح مصر انجام شد و طی آن هواپیماها در ارتفاع های 610 و 1829 و 2134 متری به پرواز درآمدند.
آموزش های نظامی در منطقه العلمین استان مطروح مصر از 15 تا 26 اکتبر برگزار شد. این اولین بار است که چتربازان روسیه در آموزش های نظامی در قاره آفریقا شرکت می کنند.
چتربازان روسیه و مصر همچنین در آموزش تیراندازی با گلوله های جنگی شرکت کردند و طی آن سلاح های خود را با یکدیگر مبادله کردند.
یکی از نظامیان روسیه شرکت کننده در این رزمایش در گفت وگو با خبرگزاری نوووستی گفت: چتربازان روسیه تفنگ های  "M4" ساخت آمریکا مورد استفاده ارتش مصر را آزمایش کردند.
نظامی مزبورافزود : ساختار این تفنگ به هیچ وجه پیچیده نیست. وزن آن از کلاشینکوف کمتر است اما در هنگام تیراندازی لرزش بیشتری دارد.
وی اظهار داشت: نظامیان روسیه در هنگام استفاده از تفنگ های مصری با شلیک ده گلوله هر ده هدف نصب شده را مورد اصابت قرار دادند. نظامیان مصری از توانایی های سلاح های روسی شگفت زده شدند. چتربازان مصری با تفنگ های "إي كي إيس-74" تیراندازی کردند . این تفنگ کلاشینکوف پیشرفته ویژه نیروهای چترباز است . چتربازان مصری همچنین از تیراندازی با هفت تیرهای روسی موسوم به "چاقوکلت" بسیار لذت بردند. آنها پس از مشاهده چاقوهایی که می توان با آنها تیراندازی کرد، شگفت زده شدند.

209-9
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها