"اعتصاب عمومی" عربستانی‌ها نافرجام ماند

دوشنبه 10 آبان 1395 - 01:21

در کشوری که مردم آن مجبورند پس از بیعت با پادشاه چشم و گوش بسته تابع اوامر او باشند، نخستین دعوت به اعتصاب عمومی نافرجام ماند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فراخوان‌هایی که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی و با هدف دعوت مردم عربستان به اعتصاب در روز یکشنبه (30 اکتبر/ 9 مهر) منتشر شده بود، نتیجه‌ای جز اصرار عجیب مردم هراسان سعودی بر اعلام حضور خود در محل کار، به همراه نداشت.

با توجه به ماهیت خاص جامعه عربستان، فراخوان اعتصاب در این کشور موجب شد که امروز، شمار زیادی از عربستانی‌ها برای "ثبت حضور" خود در محل کار، به پایگاه‌های اجتماعی و در رأس آنها "توییتر" هجوم ببرند و (#من_یکشنبه_سرکارم) یکی از هشتگ‌های پرمخاطب در روز یکشنبه بود؛ تا مبادا سردمداران آل سعود نام کسی را به عنوان غایب ثبت کنند!

بدین ترتیب در جامعه ای مانند عربستان که از ساده‌ترین معیارهای حقوق بشر و کمترین نمودهای دموکراسی در آن اثری نیست، نخستین فراخوان های تاریخی "اعتصاب" با چنین واکنش های ترس‌آلود و هراسناکی مواجه می شود، هرچند همین فراخوان‌ها نشانه آغاز اعلام اعتراضات و نارضایتی‌ها به شمار می رود؛ اقداماتی که البته تاکنون نتیجه ملموسی نداشته است.

پربیننده ترین خبرها