"برده هندی " آزاد شده درعربستان به کشورش بازگشت

پنج‌شنبه 27 آبان 1395 - 18:10

یک مهندس جوان هندی که به عنوان برده در عربستان فروخته شده و مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود، با کمک خانواده اش پس از آزادی موفق شد به کشورش بازگردد.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، "جاینتا بیسواس" پس از مدت ها رنج و شکنجه در عربستان و تحمل مشکلات روحی و روانی با شکایت خانواده اش و آزادی روز چهارشنبه به کشورش بازگردانده شد.

خانواده این جوان به خاطر فریب دادن و بدرفتاری با وی به دولت عربستان شکایت کردند.

روزنامه" تایمزآو ایندیا" نوشت: خانواده این مهندس با "سوشما سوارج" وزیر امورخارجه هند تماس گرفتند و وی نیز برای بازگرداندن وی وارد عمل شد.

پایگاه هندوستان اعلام کرد، این جوان هندی از طریق آژانس های مسافرتی به عربستان سفر کرد اما آنان با فریب به وی گفتند با ویزای سه ماهه سفر خواهد کرد و سپس در مرکز خدمات اتومبیل به عنوان مهندس به کار گمارده می شود.

این پایگاه روز سه شنبه 8 نوامبر 2016 با انتشار گزارشی نوشت:" جاینا بیسواس" (23 ساله) مهندس خودرو پس از رسیدن به ریاض در 15 مه 2016  به عنوان برده به یک شهروند سعودی فروخته شد.

این پایگاه هندی انگلیسی زبان نوشت: از آن زمان این جوان در منزل اربابش با چیدن علف ها ، به پرورش شتر مرغ  مشغول بوده و روزانه فقط یک وعده غذا دریافت می کرد.

این پایگاه به نقل از خواهر وی گفت : نام برادرم در فرم ساختگی جذب نیرو در صنایع خودروی عربستان از سوی کارگزاری موسوم به منیر احمد در دهلی در دفتر خدمات مشاوره الحمد ثبت شد.

پس از آن وی با ویزای گردشگری و با وعده دریافت ویزای کار پس از سه ماه، به ریاض سفر کرد و به عنوان برده فروخته شد و همه مدارک وی را نیز گرفتند.

وی افزود: برادرم با اعضای خانواده در ولایت بنگال غربی تماس گرفت و به آنان گفت مورد بدرفتاری قرار گرفته و کارگزار نیزچندین بار به وی تعرض جنسی کرده است.

خواهر وی افزود:برادرم در ماه ژوئیه در صدد فرار برآمد اما موفق نشد.

تا اینکه بار دیگر که تصمیم به فرار گرفت، به سفارت هند رفت وشکایت کرد در آنجا به مسئولین سعودی که ابتدا به شکایت وی پاسخ داده و تصمیم اخراج وی را گرفته بودند،ارجاع شد اما ارباب وی با مراجعه به پلیس، وی رابه سرقت 10 هزار ریال متهم کرد.

وی به دلیل این اتهامات بازداشت شد، اما خانواده وی این مبلغ را پرداخت کرده  و وی در 27 اکتبر آزاد شد اما همچنان به خاطر نداشتن کارت شناسایی که ارباب وی آن را از وی گرفته بود برای مدتی نتوانست عربستان را ترک کند.

میلیون ها کارگر خارجی مقیم عربستان با ظلم و ستم کارفرمایان سعودی خود مواجه هستند، بدون  اینکه از حمایت حقوقی برای شکایت و پیگیری حقوق خود برخوردار باشند.

تعداد کارگران هندی درعربستان حدود سه میلیون نفر است که بیشتر آن ها در بخش ساختمان سازی کار می کنند.

217-9

پربیننده ترین خبرها