ارتش سوریه 98 درصد حلب را آزاد کرده است

ارتش سوریه 98 درصد حلب را آزاد کرده است
دوشنبه 22 آذر 1395 - 15:52

رسانه‌‏های سوری اعلام کردند که ارتش این کشور در مبارزه با گروه های مسلح و تروریستی موفق به آزادسازی 98 درصد از شهر حلب شده اند.

العالم ـ سوریه
ستاد اطلاع رسانی جنگ سوریه روز دوشنبه اعلام کرد: به دنبال پیشروی‌های چشمگیر نیروهای ارتش در مناطق جنوب‌شرقی حلب طی 2 روز گذشته، علاوه بر آزادسازی محلۀ شیخ سعید، محله‌‏های الصالحین و باب المقام نیز به طور کامل آزاد شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای دولتی در حال حاضر درحال پیشروی به سمت محله‌های کرم الدعدع و الفردوس الجلوم هستند.

به گفتۀ منابع سوری تروریست‎ها در حال حاضر در پنج محلۀ الکلاسه، بوستان القصر، المشهد، السکری، التل الزازیر و در مصاحتی به اندازۀ پنج کیلومتر تحت محاصره هستند.

با توجه به این‌که از 45 محلۀ موجود در شرق حلب در حال حاضر 40 محله به طور کامل آزاد شده‎‏اند، معارضینِ مسلح تنها در 2 درصد باقی‌مانده این شهر محاصره شده‎اند.

رسانه‌های سوری گزارش داده‌اند که روز دوشنبه 3 هزار و 500 غیرنظامی از مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در حلب خارج شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه نیز دوشنبه اعلام کرد نیروهای دولتی سوریه در حال حاضر 95 درصد از حلب را تحت کنترل خود دارند و از آغاز عملیات آزادسازی حلب بیش از 2 هزار 200 معارض تسلیم شده‌اند.

بر اساس اعلام این وزارتخانه دست‌کم یکصد هزار غیرنظامی طی این عملیات بخش شرقی حلب را ترک کرده‎‏اند.

مناطق شرقی حلب از سال 1391 به تصرف گروه‌های معارض دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، درآمد و این شهر به دو بخش غربی و شرقی تقسیم ‌شد که بخش غربی آن تحت کنترل نیروهای سوری بود.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ ناآرامی‌های مرگبار است که تاکنون به کشته شدن بیش از هزار470 نفر منجر شده است.

پربیننده ترین خبرها