شهرک مدرن ویژه زائران حسینی افتتاح شد +تصاویر

شهرک مدرن ویژه زائران حسینی افتتاح شد +تصاویر
شنبه 27 آذر 1395 - 21:24

شهرک "سید الاوصیا(ع)" ویژه زائران حسینی در مسیر بغداد – کربلای معلی افتتاح شد.

العالم عراق

مراسم افتتاحیه بزرگترین و مدرن‌ترین شهرک ویژه زائران حسینی با نام "سیدالأوصیاء(ع)"، عصر دیروز، ۲۶ آذرماه در آستانه سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.
این شهرک مدرن در مسیر بغداد – کربلا و به عبارتی در 8 کیلومتری کربلای معلی واقع شده است.

در مراسم افتتاحیه این شهرک، متولیان شرعی حرم حسینی (ع)، تولیت آستان مقدس علوی (ع)، رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق، تولیت‌ها و نمایندگان عتبات عالیات و زیارت‌گاه‌های شیعی عراق و جمعی از شخصیت‌های دینی و سیاسی و گروه‌های مختلف مردمی حضور داشتند.

"شیخ عبدالمهدی الکربلایی"، نماینده آیت‌‌الله العظمی سیستانی در کربلای معلی و متولی حرم حسینی (ع)، در این مراسم میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع) را به تمامی مسلمانان جهان تبریک گفت و افزود: محدودیت‌‌های مالی مانع از اجرای پروژۀ ساخت ۱۰ شهرک ویژه زائران در مرز‌های ایران، کویت و برخی مناطق منتهی به کربلای معلی شده است.

شهرک "سید الأوصیاء" در مسیر کربلای معلی به بغداد و با هدف استقبال از زائران میلیونی اربعین حسینی ساخته شده و مراسم افتتاح این شهرک به طور مستقیم از شبکه ماهواره‌ای کربلا پخش شد.

شهرک "سید الاوصیاء" بزرگترین شهرک از نظر مساحت و تعداد ساختمان برای زائران است که طراحی آن را یک شرکت عراقی انجام داده و مجری این طرح نیز بخش پروژه‌های فنی و مهندی آستان مقدس حسینی بوده است.

این شهرک مشتمل بر یک مسجد به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع، یک مرکز بهداشتی در دو طبقه، ساختمان اداری، مهمانسرا به مساحت ۱۴۰۰ متر مربع و رستورانی به مساحت ۵۰۰ متر، سرویس‌های بهداشتی و حمام، ۲۲۰ آپارتمان مسکونی و بوستان است.

همچنین، این شهرک داری ۱۱ سالن ویژه استراحت و خواب زائران است که مساحت هریک از آن‌ها به ۸۰۰ متر می‌رسد و در دو طبقه ساخته شده است.
طراحی این شهرک، ترکیبی از مدرنیته و سنت است و با معماری اسلامی مورد استفاده در شهرسازی کربلا تعارضی ندارد، چنان که گویی این شهرک بخشی از صحن امام حسین (علیه السلام) است.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها