زیکا نسل برزیلی ها را تهدید می کند!

زیکا نسل برزیلی ها را تهدید می کند!
جمعه 3 دی 1395 - 10:32

تحقیقی که روز جمعه منتشر شد نشان می دهد بیش از نیمی از زنان برزیلی که در سن باروری هستند، به علت بیماری زیکا که از سال 2015 در این کشور شیوع پیدا کرده است، تلاش می کنند از بارداری جلوگیری کنند.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، این تحقیق که در یک مجله پزشکی منتشر شده است (The Journal of Family Planning and Reproductive Health Care) ماه ژوئن در بین 2002 زن 18 تا 39 ساله و با سواد که در در مناطق شهری برزیل زندگی می کنند انجام شده است.
زنان 18 تا 39 ساله 83 درصد کل جمعیت زنان برزیل را تشکیل می دهند.
56 درصد زنان پرسش شونده پاسخ دادند به علت شیوع زیکا آنها از بارداری خودداری می کنند یا اینکه تلاش می کنند که جلوگیری کنند.
27 درصد آنان گفتند هیچ تدبیری برای جلوگیری از بارداری به کار نمی برند و 16 درصد بقیه اعلام کردند که اصلا تمایلی به داشتن بچه ندارند و این ربطی به ویروس زیکا ندارد.
ویروس زیکا می تواند ناهنجاریهای شدید مغزی را در بین نوزادانی که مادران آنها به این ویروس آلوده شده اند، ایجاد کند.
برزیل، کشوری که زیکا در آنجا بیشترین شیوع را داشته است، تاکنون حدود دو هزار مورد میکروسفالی را به ثبت رسانده است که به صورت بالقوه با ویروس زیکا مرتبط است.
زنان ساکن شمال برزیل،جایی که همه گیری شدیدتر از بقیه نقاط بود، طبیعتا بیشتر از زنان ساکن مناطق جنوبی مراقبند که باردار نشوند و نسبت آنها 66 درصد به 46 درصد است.
انجام دهندگان این تحقیق خاطر نشان می کنند این نتایج باید مقام های ات برزیل را بر آن دارد تا در سیاست بهداشت و سلامت خود در زمینه زاد و ولد به منظور دسترسی بهتر به اطلاع رسانی و شیوه های پیشگیری از بارداری همچنین سیاست خود در مورد جرم دانستن سقط جنین بازنگری کنند.
ویروس زیکا برای اولین بار در سال ۱۹۴۷ در بدن یک میمون در حوالی جنگل زیکا (Zika) در نزدیکی دریاچه ویکتوریا در اوگاندا شناسایی شد. این ویروس به مانند تب دنگی، ویروس نیل غربی و تب زرد یک بیماری منطقه گرمسیری منتقل‌شونده به ‌وسیله پشه ایجاد می‌کنند.
تغذیه پشه‌ها از خون بیماران ویروس را به آنان منتقل می‌کند. ویروس در پشه‌ها بیماری ایجاد نمی‌کند. گزش افراد سالم به ‌وسیله پشه ناقل، ویروس بیماری را به آنان منتقل می‌کند. ویروس ایجاد کننده این بیماری اولین بار در سال ۱۹۷۴ جداسازی شد.
اولین شیوع ثبت شده در بین مردم در سال ۲۰۰۷ در ایالات فدرال میکرونزی رخ داده است. تا ژانویه ۲۰۱۶، این بیماری در بیست منطقه از قاره آمریکا دید شده است.

پربیننده ترین خبرها