تل آویو هواپيمای بدون خلبان سرنشین دار می سازد

تل آویو هواپيمای بدون خلبان سرنشین دار می سازد
پنج‌شنبه 16 دی 1395 - 10:28

يك شركت رژيم صهيونيستي درحال توسعه و تجهيز يك هواپيماي سرنشین دار بدون خلبان براي عرضه آن در سال 2020 ميلادي است كه نمونه اوليه آن اولين پرواز خود در ارتفاع پايين را در ماه نوامبر گذشته انجام داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش گروه بين الملل شبكه العالم به نقل از سايت بخش عربي شبكه تلويزيوني "بي بي سي"، شركت اوربان ايروناتكس از 15 سال پيش روي ساخت اين هواپيما كار مي كند تا از آن در عمليات امداد و نجات يا اهداف نظامي استفاده شود.

هزينه ساخت اين هواپيما به نام "كورمورانت" حدود 14 ميليون دلار است و مي تواند 500 كيلوگرم بار جابجا كرده و سرعت نهايي آن به 185 كيلومتر در ساعت مي رسد.

اين شركت گفت كه موتور داخلي اين هواپيماي بدون خلبان، آن را در مقايسه با بالگردها كه بالهاي آنها در بيرون قرار دارد، از امنيت بيشتري برخوردار مي كند.

اين هواپيماي عمود پرواز است و مي تواند در بين ساختمانها در مناطق مسكوني و از زير خطوط برق با امنيت پرواز كند.

رافي يولي مدير اجراي شركت صنايع هوايي گفت: اين امر راه را براي ارتقاي نمونه كورمورانت فراهم مي كند تا اينكه در نهايت امر به سطح توليد انبوه و تجاري رسيده و وارد بازار شود.

ميركو كوواتچ مدير آزمايش روبات هاي هوايي دانشكده امپريال گولديج در لندن گفت: اين هواپيما مكان واقعي توسعه هواپيماهاي شخصي بدون خلبان را روشن مي كند؛ نه فقط براي تحويل كالاها و توليدات يا رصد محيط زيست بلكه همچنين حمل و نقل.

6-9

پربیننده ترین خبرها