سرمایه گذاری چین در بخش انرژی های تجدید‌پذیر

سرمایه گذاری چین در بخش انرژی های تجدید‌پذیر
پنج‌شنبه 16 دی 1395 - 20:10

سازمان ملی انرژی چین روز پنجشنبه اعلام کرد پکن تا سال 2020 دو تریلیون و 500 میلیارد یوان (361 میلیارد دلار) در بخش تولید انرژی برق از منابع تجدید پذیر سرمایه گذاری خواهد کرد.

العالم - آسیا

چین به عنوان بزرگترین بازار انرژی در جهان به عملیات جایگزین کردن نیروگاه های خورشیدی با نیروگاه های سوخت زغال سنگ، که برای محیط زیست زیانبار است ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، سازمان ملی انرژی چین در برنامه پنج ساله توسعه بخش انرژی داخلی بین سال های 2016 تا 2020 اعلام کرد این میزان سرمایه گذاری در بخش انرژی تجدید پذیر بیش از سیزده میلیون فرصت شغلی در این بخش ایجاد خواهد کرد.

این سازمان افزود، نیمی از افزایش تولید برق چین تا سال 2020 با استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر شامل باد، آب، انرژی خورشیدی و انرژی هسته ای خواهد بود. این سازمان به جزئیات بیشتر درباره بخش هایی که برای تولید برق در آنها سرمایه گذاری خواهد شد اشاره نکرد. میزان سرمایه گذاری در این بخش ها 72 میلیارد دلار در سال خواهد بود.

این سرمایه گذاری که هدف آن مقابله با آلودگی است، نشان دهنده ادامه تلاش پکن برای محدود کردن استفاده از سوخت های فسیلی است که به رشد اقتصادی چین در چند دهه اخیر کمک کرده است.

ماه گذشته کمیته ملی توسعه و اصلاحات که مسئول برنامه ریزی اقتصادی در چین است در برنامه پنج ساله خود اعلام کرد مبلغ یک تریلیون یوان در بخش تولید انرژی برق از خورشید سرمایه گذاری خواهد شد و چین قصد دارد ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی را پنج برابر کند. به گفته کارشناسان، به این منظور به احداث یک هزار نیروگاه بزرگ خورشیدی نیاز است. چین سال گذشته به بزرگترین تولید کننده برق از انرژی خورشیدی در جهان تبدیل شد.

هزینه احداث نیروگاه های خورشیدی از سال 2010 تاکنون حدود 40 درصد کاهش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها