موشک جدید روسیه در 13 دقیقه به انگلیس می‌رسد!

موشک جدید روسیه در 13 دقیقه به انگلیس می‌رسد!
چهارشنبه 22 دی 1395 - 11:06

کارشناسان نظامی اعلام کردند موشک مافوق صوت روسیه می تواند در عرض 13 دقیقه به انگلیس برسد.

العالماروپا
رونامه انگلیسی "دیلی میل" گزارش داد: موشک (Obict 4202) این توانایی را دارداز فاصله هزاران مایلی از سایت موشکی "یاسنی" در روسیه تا شبه جزیره کامچاتکا در شرق دور را درنوردد.
مقامات کرملین آزمایش موفقیت آمیز این موشک را تاییدکردند.
به گفته کارشناسان نظامی، رصد این موشک توسط سیستم های ضد موشکی آمریکا امکانپذیر نیست، چراکه موشک (Obict 4202) سرعت بسیار بالایی دارد.
شرکت موشک های تاکتیکی در روسیه گفت: در برابر این سلاح، بمبهای هسته ای مانند بمب هیروشیما به مثابه "اسباب بازی کودکان" خواهدبود.
گفتنی است، روسیه به تازگی با نمایش تصاویری از بزرگترین موشک های هسته ای خود، نسل جدیدی از موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را رونمایی کرد. این موشک توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را هم دارد و می‌تواند مساحت وسیعی از فرانسه یا تگزاس را کاملا نابود کند و در مدت 12 دقیقه به سواحل غربی ایالات متحده آمریکا برسد. قرارد ساخت این موشک در سال 2011 امضا شده و قراراست تا سال 2018 به بهره برداری برسد.
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در جریان معرفی این موشک گفت که شرایط منطقه روسیه را واداشت تا توان موشکی خودش را تقویت کند. این کشور توسط نیروهای ناتو و سپر دفاعی موشکی آمریکا احاطه شده و به همین دلیل تصمیم گرفته نسل جدید موشک‌های بالستیک قاره پیمای خودش را رونمایی کند.
قرار است، تولید یک سری از این موشک ها براساس مدل موشک های قدیمی (ساتن اس اس 18) ساخته شود. هر موشک توانایی حمل 16 کلاهک هسته ای را دارد.
انتظار می رود این موشک، مساحتی حدود 7213 مایل (10 هزار کیلومتر) را طی کند بطوری که به مسکو این امکان را می دهد تا لندن و دیگر کشورهای اروپایی به اضافه سواحل غربی و شرقی ایالات متحده آمریکا را هدف قراردهد.
پیشتر روسیه موشک Satan 2 را آزمایش کرد، که می تواند  ۱۰ هزار  کیلومتر را با سرعت ۲۰ ماخ (۲۴۵۰۰ کیلومتر بر ساعت) طی کند که هفت برابر بیشتر از سرعت هواپیمای SR-71 Blackbird است. همچنین مشخص شده که این موشک توانایی حمل همزمان ۱۰ کلاهک هسته‌ای را دارد. البته می‌تواند به جای حمل ۱۰ کلاهک هسته‌ای، چندین موشک دفاعی داشته باشد تا بتواند در برابر سیستم‌های دفاعی ضد موشک از خودش مراقبت کند.

روسیه بارها هشدار داده با توجه به اینکه استقرار سامانه موشکی آمریکا در شرق اروپا، موازنه راهبردی را در سطح بین المللی برهم می زند و موجب برتری واشنگتن می شود، تدابیر لازم را اتخاذ می کند.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها