اخراج حدود 100 هزار کارمند از زمان کودتای نافرجام در ترکیه

اخراج حدود 100 هزار کارمند از زمان کودتای نافرجام در ترکیه
چهارشنبه 22 دی 1395 - 14:30

وزیر کار و تأمین اجتماعی ترکیه دیروز سه شنبه 21 دیماه (10 ژانویه) فاش کرد که پس از شکست کودتای نظامی در ترکیه در تیرماه گذشته، حدود 100 هزار کارمند، اخراج شده اند.

العالم - ترکیه
"محمد مؤذن اوغلو" به شبکه خبری (سی ان ان ترک) گفت که تا کنون حدود 135356 عادی و مدیر دولتی مورد بازجویی قرار گرفته اند و  97679 هم اخراج شده اند.
سایت "روسیا الیوم" به نقل از خبرگزاری ها نوشت: مقامات ترک از شنبه گذشته تا کنون 8400 مسئول و مدیر را از جمله تعدادی افسر پلیس و سرباز و شماری از کارکنان وزارت دادگستری این کشور را برکنار کرده اند.
پیش از این نیز رسانه های ترکیه با استناد به منابع خود، اعلام کرده بودند که دستگاه قضایی این کشور بیش از 6000 نفر از کارکنان پلیس و کارمندان غیرنظامی و دانشگاهی را طبق دستورالعمل هایی  در 6 ژانویه طبق قانون حالت فوق العاده اخراج کرده است.
این منابع خاطرنشان کردند که طبق سه دستورالعمل دولتی، 2687 نفر از افراد پلیس و 1699 نفر از کارکنان وزارت دادگستری و 838 نفر از کارکنان وزارت بهداشت و 649 نفر از کارکنان دانشگاه و 135 نفر از کارکنان اداره امور دینی اخراج شدند.
پارلمان ترکیه که در سیطره حزب حاکم عدالت و توسعه است این هفته رأی به تمدید حالت فوق العاده در این کشور به مدت سه ماه دیگر داد. دولت ترکیه مدعی است تمدید این حالت به منظور ادامه فرآیند پاکسازی پس از کودتای نافرجام در ژوییه سال گذشته (تیرماه) لازم است. دولت پس از کودتای نافرجام یادشده فرآیند پاکسازی هواداران "فتح الله گولن"، روحانی ترکی مقیم امریکا را آغاز کرده است. دولت ترکیه وی را مسئول طراحی کودتای یادشده می داند.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها