گاردین:

سونامی ترامپ، حقوق بشر را نابود میکند

سونامی ترامپ، حقوق بشر را نابود میکند
دوشنبه 4 بهمن 1395 - 13:18

یک روزنامه انگلیسی، رئیس جمهور جدید آمریکا را به "سونامی" تشبیه کرد، چراکه جنبش های حقوق بشری را از اساس ریشه کن خواهدکرد.

العالمآمریکا

گاردین روز دوشنبه در گزارشی نوشت: رسیدن ترامپ به کاخ سفید فقط تهدیدی برای ائتلافهای بین المللی و تجارت جهانی نیست، بلکه مانند سونامی خطراتی را برای جنبشهای حقوق بشر خوهد داشت و ریشه آنها را هدف قرار خواهد داد.

این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد: دموکراسی های غربی به تنهایی با آمدن ترامپ متزلزل نشدند، بلکه ترامپ متعصب، زنان و گروه های دینی و قومی را به صورت مستقیم هدف قرار داد و گفت که به شکنجه روی خواهد آورد. معارضان زندانی یا روزنامه نگاران و نویسندگانی که سرکوب می شوند و اقلیتهای به حاشیه رانده شده، همگی با آمدن ترامپ بازنده هستند، زیرا دفاع از آنها از کانالهای حقوق بشر بسیار دشوار خواهد شد.
نویسنده این مطلب با اشاره به مسائلی مانند شکنجه گری سی آی ای، تحویل متهمان حملات 11 سپتامبر، زندان گوانتانامو، اقداماتی که در اروپا در پوشش مبارزه با تروریسم صورت می گیرد و همچنین نحوه برخورد با پناهجویان، خاطرنشان کرد: آمریکا همواره مدافع واقعی حقوق بشر نبوده است، و پرونده این کشور و همه دولتهای غربی در این زمینه پاک نیست.
گاردین تأکید کرد: رسیدن ترامپ به قدرت ما را در برابر دو مسأله قرار می دهد، نخست آن که عبارت حقوق بشر در تعاملات رسمی منقرض می شود و دوم رسیدن افراد مستبد و پوپولیست به قدرت -البته نه از طریق کودتا، بلکه از طریق انتخابات دموکراتیک؛ چراکه مستبدان اکنون قدرت را در اروپا، هند، ترکیه و آمریکا به دست گرفته و خود مردم آنها را انتخاب کرده اند.
نویسنده این مطلب تأکید کرد: آمریکا به عنوان تنها قدرت باقی خواهد ماند؛ این کشور نقشی تاریخی در تدوین اصول سازمان ملل متحد داشته است، به همین دلیل قدرت گرفتن یک نژادپرست و دیکتاتور در کاخ سفید برای هر دستاوردی از دهه چهل در زمینه حقوق بشر، خطرناک است.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها