روسیه به دنبال هزار تروریستِ تحت تعقیب

روسیه به دنبال هزار تروریستِ تحت تعقیب
چهارشنبه 6 بهمن 1395 - 11:51

وزارت کشور روسیه اعلام کرد که پلیس بین الملل (اینترپل) درپی دستگیری بیش از هزار نفر به اتهام تروریسم است .

العالم اروپا

الکساندر پروکوپچوک مدیر دفتر اینترپل در روسیه در مصاحبه با روزنامه ایزوِستیا گفت : برنامه ای برای مبارزه با تروریسم ، تحت نظارت اینترپل آماده شده است .
پروکوپچوک افزود : اصل و اساس برنامه مبازه با تروریسم مبادلۀ فوری اطلاعات و هماهنگی بین سرویس های امنیتی است و لیستی شامل اطلاعاتی درباره اتباع خارجی فعال در مناطق جنگی تهیه شده است.
مدیر دفتر اینترپل تأکید کرد: بخش مهمی از برنامه های مبارزه با تروریسم شامل تعقیب بین المللی تروریست ها است. در سال 2016 سرویس های امنیتی توانستند تعدادی از افراد مظنون به ارتکاب جرایم تروریستی را در آلمان ، اسلوواکی ، ترکیه ، تونس و امارات دستگیر و تحویل دهند.
پروکوپچوک افزود: روسیه سال 2016 به طرح جدید اینترپل برای تعقیب سازندگان بمب و دیگر مواد منفجره پیوست .
پروکوپچوک گفت : اینترپل اهمیت زیادی به اینترنت و تلاش تروریست ها برای جذب نیرو می دهد و با کنترل ایمیل ها ، کلیپ ها و سایت های اینترنتی  به مبارزه با فعالیت اینترنتی تروریست ها می پردازد. 
مدیر دفتر اینترپل در روسیه اعلام کرد : با همکاری دفتر اینترپل در قبرس هویت یک تبعۀ روس مشخص شد که بارها اطلاعاتی دروغ مبنی بر احتمال وقوع حملۀ تروریستی منتشر کرده بود و همین فرد تهدید کرده است که فرودگاه لارناکا را در نیکوسیا پایتخت قبرس منفجر خواهد کرد.

الکساندر پروکوپچوک

214


 

پربیننده ترین خبرها