برگزاری رزمایش نقطه تحول5 ارتش اسرائیل:

تمرین برای سناریویی مبهم

تمرین برای سناریویی مبهم
سه شنبه 31 خرداد 1390 - 06:54

در حاليکه اسرائيل ديروز بزرگ ترين رزمايش را در طول تاريخ خود با عنوان " نقطه تحول 5 " برگزار کرد، يک مسئول جبهه داخلي در تل‌آويو فاش ساخت که فقط چهل درصد از اسرائيلي ها به ماسک هاي محافظت در برابر گازهاي سمي دسترسي داشتند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اين مقام مسئول در گفتگو با راديو ارتش اشغالگر اسرائيل گفت علت کمبود شديد ماسک هاي محافظ دربرابر گازهاي سمي، اين است که دولت بنيامين نتنياهو بودجه لازم را براي تامين ماسک براي همه اسرائيلي ها درصورت وقوع جنگي که دران از سلاح هاي غيرمتعارف استفاده شود، ندارد.

منابع رسمي اسرائيلي اعلام کردند که اين رزمایش بر اساس سناريوهاي حملات احتمالي عليه اسرائيل ازجبهه‌هاي متعدد است که درآن جبهه داخلي و حمله به آن، به عنصر مرکزي جنگ تبديل مي‌شود. اين رزمايش قرار است که تا روز پنج شنبه آينده ادامه يابد.

منابع ياد شده اعلام کردند از جمله مهم ترين سناريوهايي که در رزمايش "نطقه تحول 5" تمرين مي شود،

شليک صدها موشک ميان برد و دور برد به تل‌آويو و سرنگون کردن بالگرد بر فراز منطقه اي مسکوني در شهر کرمئيل واقع در الجليل غربي درداخل منطقه موسوم به خط سبز است.

ازجمله ديگر تمرين هاي اين رزمايش حمله به مقر کنست (پارلمان) با سلاح هاي غيرمتعارف و نيز شليک موشک به کارخانه مواد غذايي و زندان است.

منابع ياد شده افزودند که اين رزمايش چهارشنبه شب و با به صدا درآمدن آژيرهاي خطر براي اولين بار در تاريخ اسرائيل در تمرين‌هاي شبانه به اوج خود مي رسد و هم صبح روز چهارشنبه و هم شب آن از مردم خواسته مي‌شود که به اماکن امن پناه ببرند.

ظرف ديروز و امروز نيز تمرين هايي در وزارت خانه ها انجام شده است و اين تمرين ها سپس به مسئولان محلي منتقل مي شود.

مسئولان دفاع مدني در اسرائيل اخيرا" چادرهاي جديدي را براي بررسي وضعيت درصورت تخليه شدن مناطق مسکوني و پناه بردن مردم به چادرها تهيه کرده‌اند.

ويژگي اين رزمايش که براي پنجمين بار برگزار مي شود، اين است که اين رزمايش بزرگ ترين رزمايش در تاريخ اين رژيم است.

رزمايش نقطه تحول 5، رزمايشي مشترک است که با مشارکت فرماندهان جبهه داخل ، مسئولان وضعيت فوق العاده اسرائيل، پليس اسرائيل، ستاره سرخ داوود، خدمات آتش نشاني، وزارت خانه ها و مسئولان محلي برگزار مي شود.

هدف از اين رزمايش، بهبود بخشيدن به توانايي و آمادگي همه اين ارگان ها ومسئولان براي شرايط اضطراري و جنگ است و براي اولين بار اعضاي کنيست، دراين رزمايش به پناهگاه‌ها مي روند.

سرتيپ "حين ليوني" فرمانده قدس در فرماندهي جبهه داخلي گفت: اين رزمايش اولين آزمون براي ژنرال " أيال آيزنبرگ" فرمانده جديد جبهه داخلي اسرائيل و نيز "متان ولنائي" است که براي اولين بار مسئوليت حمايت از امنيت جبهه داخلي به وي واگذار شده است.

دراين رزمايش براي اولين بار از سيستم هشدار از طريق تلفن هاي همراه استفاده مي شود و هشدار درباره نزديک شدن موشک ها به سرزمين هاي اشغالي، از طريق پيامک به 5 ميليون مشترک در شبکه هاي تلفن همراه فرستاده مي شود.

دراين رزمايش سامانه هاي دفاع  موشکي به ويژه سامانه هاي حيتس و گنبد آهنین مورد آزمايش قرار مي‌گيرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها