جلوگیری از انتشار گزارش سازمان ملل درباره ظلم در کشورهای عربی

جلوگیری از انتشار گزارش سازمان ملل درباره ظلم در کشورهای عربی
جمعه 8 بهمن 1395 - 00:04

سازمان ملل متحد تحت فشار رژیم صهیونیستی، عربستان و بحرین، از انتشار گزارش تهیه شده توسط کمیته توسعه اقتصادی اجتماعی غرب آسیا وابسته به سازمان ملل (اسکوا) درباره ظلم در جهان عرب و سرزمین های اشغالی فلسطین جلوگیری کرد.

العالم – بحرین

کمیته توسعه اقتصادی اجتماعی غرب آسیا وابسته به سازمان ملل (اسکوا) با هدف تحلیل وضعیت جهان عرب، گزارشی علمی تحلیلی درباره اوضاع جهان عرب تدوین کرده است که فساد و ظلم برخی از نظام های حاکم بر کشورهای عربی را افشا می کند.
این امر باعث شد رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان و بحرین از انتشار و پخش آن در سازمان ملل جلوگیری کنند.
سازمان ملل تحت تأثیر این فشارها، با خودداری از انتشار گزارش به نام این نهاد بین المللی، آن را به کارشناسان تعیین شده از سوی (اسکوا) نسبت داد.
در فصلی از این گزارش تحت عنوان (فقدان عدالت در فلسطین) به اقدام های نژادپرستانه و ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از جمله اخراج آنها از سرزمین آبا و اجدادی شان تا محروم کردن آنها از حق تعیین سرنوشت پرداخته شده است.
این گزارش همچنین تأکید کرده است: رژیم صهیونیستی همه کودکان فلسطینی را تروریست بالقوه می داند و فلسطینی ها علاوه بر اینکه در سایه یک حاکمیت نظامی ظالمانه زندگی می کنند از حقوق شهروندی نیز محروم هستند.
در ادامه این گزارش که در 400 صفحه و پنج بخش تدوین شده به استبداد گسترده در برخی از کشورهای عربی اشاره و تأکید شده که این استبدادها باعث به وجود آمدن جنگ های خونین شده است.
تهیه کنندگان این گزارش درباره آغاز موج جدیدی از انقلاب ها در کشورهای عربی که در آن، مردم به جای پلاکارد سلاح به دست بگیرند هشدار داده اند.
این گزارش، ضمن تأکید بر ضرورت ریشه کن کردن فتنه مذهبی، آن را تهدید حیاتی برای جهان عرب دانسته و تأکید کرده است حاکمان کشورهای عربی، به علت فقدان مشروعیت نگران سلطه شان هستند از این رو، به افراط در سرکوب شهروندان روی آورده اند.

216-9

پربیننده ترین خبرها