انتخاب پنج تیم نهایی در مسابقه ماه‌نشین گوگل

انتخاب پنج تیم نهایی در مسابقه ماه‌نشین گوگل
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 06:24

پنج تیم نهایی در مسابقۀ ماه‌نشین گوگل انتخاب شدند. این پنج تیم، از میان ۱۶شرکت‌کننده در این مسابقه به‌صورت رسمی به مرحلۀ نهایی راه پیدا کردند.

العالم - گوناگون

دراین رقابت از میان تیم‌های مرحلۀ نهایی، تیمی که بتواند سطح‌نشین خود را تا پیش از ۱۰ دی ۱۳۹۶/ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۷ به سطح ماه ارسال کند و همچنین ربات طراحی شده موفق به حرکت حداقل ۵۰۰ متر روی سطح ماه و ارسال تصاویر با کیفیت شود، برندۀ جایزه ۲۰ میلیون دلاری خواهد شد.

تیم‌های نهایی به قرار زیر هستند: 

۱.SpaceIL  که قصد دارد ماه‌نشین اِسپَرو (Sparrow به معنای گنجشک) را توسط راکت فالکون ۹، ساخت شرکت اسپیس ایکس، بر سطح ماه فرود آورد.

------------

۲.Moon Express  که از امید‌های این رقابت است و تابه‌حال جایزۀ ۱/۲۵ میلیون دلاری برای طراحیِ فرود و عکسبرداری اخذ کرده است. این تیم قصد دارد اهداف جاه‌طلبانه در فرود سطح‌نشینMX-1E  بر راکت الکترون(Electron)  را که ساخت شرکت هوافضای استارت‌آپ (startup)  است، عملی سازد.
 -----------

۳. هاکوتو Hakuto) به معنی خرگوش سفید) تیم منتخب بعدی است که از کشور ژاپن انتخاب شده است.

-----------

۴. TeamIndus از کشور هند انتخاب شده است. یکی از شاخصه‌های این تیم، این است که محل فرود راکت از قبل مشخص شده است. این تیم قصد دارد که ماه‌نشین را در فاصلۀ صد کیلومتری از سطح ماه با فرودی دقیق در محلِ Mare Imbrium، که دریای بارش‌ها نام دارد، فرود آورد. این سطح‌نشین برای حرکت ۵۰۰ متری روی ماه از انرژی باتری‌های خورشیدیِ تعبیه شده در آن استفاده خواهد کرد.
 ----------

۵. تیم Synergy Moon، گروهی متشکل از ۱۵ کشور مختلف که به مرحلۀ نهایی راه پیدا کرده‌ است. این گروه، از راکت نپتون (Neptune)، که توان حمل هزارکیلوگرم بار دارد، برای ارسال ماه‌نشین Telsa استفاده خواهد کرد. این سطح‌نشین مجهز به دو دوربین است که به منظور ارسال ویدئو و تصاویرِ با کیفیت طراحی شده است.


این مسابقۀ بین‌المللی به منظور ارسال ماه‌نشین طراحی شده‌ای است که ۹۰درصد بودجۀ آن از منابع خصوصی تأمین شده باشد. هدف از این کار، ایجاد انگیزه برای مطالعه‌های بیشتر در گسترش حوزه‌های تکنولوژی و علوم مهندسی است تا نشان دهد که برای رسیدن به ماه محدودیتی وجود ندارد و نیازی به حمایت‌های دولتی نیست.
در مجموع ۳۰ میلیون دلار جایزه برای رقابت کننده‌ها در نظر گرفته شده است. به برندۀ نخستِ این مسابقه، ۲۰میلیون دلار و به دومین تیم نیز پنج میلیون دلار جایزه تعلق خواهد گرفت؛ همچنین، پنج میلیون دلار جایزه به دیگر دستاورد‌های تیمی تعلق خواهد گرفت که یک میلیون دلار آن به شکل مساوی میان تیم‌های رقابت‌کننده تقسیم خواهد شد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها