تک کرانچ:

آیا شرکت اپل در حال حذف نرم‌افزارهای ایرانی است؟

آیا شرکت اپل در حال حذف نرم‌افزارهای ایرانی است؟
دوشنبه 11 بهمن 1395 - 08:20

برخی گزارش‌ها از حذف تدریجی نرم‌افزارهای ایرانی از فروشگاه برنامه‌های سیستم عامل آی‌اواس شرکت اپل خبر می‌دهند.

العالم - آمریکا

به نقل از وبسایت «تک کرانچ»؛ گزارش‌هایی از ایران منتشر شده است که از آغاز فرایند حذف نرم‌افزارهای تولیدشده در این کشور از فروشگاه برنامه‌های سیستم عامل آی‌اواس شرکت اپل حکایت دارد. پیشتر اپل در سپتامبر سال 2016 و در قالبی محدود، فروشگاه نرم‌افزاری خود را بر روی برنامه‌های طراحی‌شده در ایران باز کرده بود و به نظر می‌رسید در حال حذف تدریجی برخی از محدودیت‌ها برای کاربران ایرانی است.
بر اساس یک گزارش، نرم‌افزار بزرگترین فروشگاه اینترنتی در ایران از لیست نرم‌افزارهای آی‌اواس در «اپ استور» حذف شده است. این فروشگاه در ایران میلیون‌ها کاربر دارد.
گرچه اپل برای ایران یک فروشگاه نرم‌افزاری مجزا ندارد، بسیاری از عرضه‌کنندگان با ثبت برنامه‌های خود در خارج از ایران، آن‌ها را از طریق فروشگاه اپل در اختیار کاربران ایرانی و فارسی‌زبان قرار می‌دهند.
به نوشته تک کرانچ، حدود 40 میلیون تلفن همراه هوشمند در ایران به فروش رسیده است که حدود 6 میلیون از آن‌ها آیفون است. اما تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا مانع از حضور اپل و سایر شرکت‌های آمریکایی فعال در حوزه فناوری در این بازار پرسود می‌شود.

پربیننده ترین خبرها