78 متهم جنایت اسپایکر در بازداشت به سر می برند

78 متهم جنایت اسپایکر در بازداشت به سر می برند
سه شنبه 12 بهمن 1395 - 18:40

عضو کمیته حقوقی مجلس عراق روز سه شنبه تاکید کرد 2612 گزارش و مستندات درباره جنایت پادگان اسپایکر به ریاست دادگاه تجدید نظر و هیات تحقیق حقوقی رسیده است.

العالم- عراق

به گزارش پایگاه سومریه نیوز، فائق شیخ علی افزود: 78 نفر در جریان پادگان اسپایکر بازداشت شدند  که 42 نفر به جنایتهای خود اعتراف کردند.

شیخ علی دریک کنفرانس مطبوعاتی  در ساختمان پارلمان گفت: کمیته حقیقت یاب، هنوز پی گیر مساله  جنایت پادگان نظامی اسپایکر بوده و هر هفته در دادگاه نشست برگزار می کند.

وی افزود: این کمیته سال گذشته 36 نفررا محکوم کرد که اعدام شدند، 7 متهم نیز آزاد ، حکم اعدام یک متهم نیز نقض و تبدیل به حبس ابد شد،3 متهم دیگر نیز پس از نقض حکم اعدامشان از سوی دادگاه تجدید نظر آزاد شدند.

وی یادآور شد :هم اکنون 78 متهم این جنایت در بازداشت به سر می برند که از این تعداد  42 نفر به جنایتهایشان اعتراف کرده و 23 متهم آن را نپذیرفته اند.

وی افزود: 10 متهم نیز در ابتدا به جنایتهای خود اعتراف اما در برابر هیات تحقیق حقوقی آن را رد کردند،  وضعیت سایر متهمان درخصوص احضار در برابر این هیات نیز در حال بررسی است.

شیخ علی گفت : 350 متهم نیز فراری هستند و تاکنون 2612 گزارش و مستندات به رئیس دادگاه تجدید نظر و هیات حقوقی تحقیق رسید و 818 دستور بازداشت نیز در این مساله صادر شده است.

عضو کمیته حقوقی مجلس عراق از وزارت خانه های مسئول مانند وزارت کشور، دادگستری و  اقتصاد خواست هرچه سریعتر برای پایان دادن به محاکمه ها بر اساس قانون اقدام کنند.

گفتنی است وزارت دادگستری روز یکشنبه 21اگوست 2016  حکم اعدام 36 محکوم جنایت اسپایکر در زندان الناصریه را  با حضور وزیر دادگستری و شماری از مسئولان  داخلی و رسانه ها  اجرا کرد.

-9217
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها