براي ممانعت از غصب اراضي صورت گرفت؛

حرکت فلسطينيان به سمت سرزمينهاي اشغالي

حرکت فلسطينيان به سمت سرزمينهاي اشغالي
چهارشنبه 1 تير 1390 - 09:37

غزه (العالم)- ده ها فلسطيني و فعال صلح خارجي براي اعلام همبستگي با فلسطينيان ساکن مناطق هم مرز با سرزمين هاي اشغالي، به سوي اين مناطق حرکت کردند.

به گزارش شبکه خبري العالم، اين حرکت ديروز (سه شنبه) دراعتراض به اقدامات مستمر رژيم اشغالگر براي اجراي طرح هاي غصب اراضي فلسطيني مبني بر ايجاد مناطق حايل در شمال و شرق نوار غزه انجام شد.

براساس اين گزارش ، رژيم صهيونيستي درصدد تصرف بخش هاي وسيعي از زمين هاي فلسطينيان است و مي خواهد از دسترسي آن ها به اين مناطق جلوگيري کند.

"صابر الزعاتين" مدير اجرايي انجمن جوانان "فرسان الغد" در مصاحبه با شبکه خبري العالم ، گفت: هدف ما ازآمدن به اينجا تجمع در راستاي طرح مبارزه هفتگي درمخالفت با تصميم رژيم اشغالگر مبني بر ايجاد منطقه حايل و نيز تقويت پايداري کشاورزان فلسطيني درمقابله با اقدامات مستبدانه رژيم اشغالگر صهيونيستي است.

فعالان خارجي دراين تجمع تاکيد کردند که به حمايت خود از فلسطيني ها و مقاومت آنان در برابر رژيم صهيونيستي ادامه خواهند داد.

فعالان خارجي شرکت کننده دراين تجمع نيز غصب اراضي فلسطيني ها از سوي رژيم صهيونيستي و ممانعت از کشت و زرع کشاورزان فلسطيني در زمين هاي خود و نيز جلوگيري از فعاليت صيادان فلسطيني در دريا را محکوم کردند.

"سللس اندرسون " فعال صلح سوئدي نيز به خبرنگار العالم گفت: اسراييلي ها به فلسطيني ها اجازه استفاده از اراضي آنها را نمي دهند و ما براي اعلام مخالفت با اين تصميم ظالمانه مسوولان اسراييلي و کمک به فلسطيني ها به اينجا آمده ايم .

همزمان صدها فلسطيني با تجمع مقابل گذرگاه رفح ، از مسوولان مصري خواستند که اين گذرگاه را به طور کامل به روي فلسطيني ها بگشايند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها