ساف، آمریکا و رژیم صهیونیستی را تهدید کرد

ساف، آمریکا و رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
سه شنبه 19 بهمن 1395 - 19:15

مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی و عضو سازمان آزادی‌بخش فلسطین "ساف" هشدار داد در صورتی که سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس منتقل شود به رسمیت شناخته شدن اسرائیل هم لغو خواهد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

صائب عریقات روز سه شنبه افزود: «چنانچه آمریکایی‌ یا هر کشور دیگری سفارت خود را از تل‌آویو منتقل کنند و چنانچه ما یک روز صبح از خواب بیدار شویم و ببینیم که کسی تصمیم به انتقال سفارت خود گرفته در همان روز به رسمیت شناخته شدن دولت اسرائیل از سوی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز لغو خواهد شد و فلسطین خواستار پیوستن به 16 سازمان بین‌المللی خواهد شد. برای ما فلسطینی‌ها داشتن کشوری که قدس پایتخت آن نباشد هیچ معنایی ندارد.»

اظهارات عریقات در حالیست که روزنامه «هاآرتص» چند روز پیش از لغو انتقال سفارتخانه آمریکا به «قدس» توسط رئیس جمهوری این کشور خبر داد.

منابع خبری اسرائیلی طی این خبر اعلام کردند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا طی دستوری انتقال سفارتخانه این کشور در فلسطین اشغالی از شهر «تل‌آویو» به «قدس» را متوقف کرده است.

«باراک راوید» خبرنگار برجسته روزنامه «هاآرتص» طی یک توئیت اعلام کرد که ترامپ همچنین پیامی را ضد شهرک‌سازی‌های صهیونیستی (در کرانه باختری و قدس اشغالی) فرستاده و خواستار اجرای راهکار دو دولتی شد.

عریقات که سال‌هاست مسئولیت مذاکره با اسرائیلی‌ها را بر عهده دارد، یک روز پس از انتخاب «دیوید فریدمن» به عنوان سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی نیز گفت که قدس آرمانی است که اسرائیل و فلسطینی‌ها درباره آن مذاکره خواهند کرد و فلسطینی‌ها می‌خواهند قدس پایتخت دولت مستقلشان باشد و تصریح کرد که تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس افق‌های «صلح با اسرائیل» و راهکار «دو دولتی» را نابود خواهد کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اوایل ژانویه گذشته پیش از آغاز به کار رسمی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید، هشدار داده بود که انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس که ترامپ قصد انجام آن را دارد، «خط قرمز» است و پیامدها و عواقب جدی برای روند صلح خاورمیانه و جهان در پی خواهد داشت.

منبع: فارس

پربیننده ترین خبرها