محمود عباس:

شهر‌ک‌سازی ادامه یابد، هماهنگی‌ امنیتی با اسرائیل متوقف می‌شود

شهر‌ک‌سازی ادامه یابد، هماهنگی‌ امنیتی با اسرائیل متوقف می‌شود
چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 18:38

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی در فرانسه اعلام کرد اگر تل‌آویو همچنان به شهرک‌سازی خود ادامه دهد احتمالا تشکیلات خودگردان ناچار به توقف هماهنگی امنیتی خواهد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

وبگاه «النشره» نوشت «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در برابر کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای فرانسه اعلام کرد اگر رژیم صهیونیستی به شهرک‌سازی خود ادامه دهد احتمالا تشکیلات خودگردان ناچار به توقف هماهنگی امنیتی  خود با تل‌آویو خواهد شد.

عباس در ادامه گفت: تصویب قانونی در کنست که اجازه سرقت اراضی فلسطینی‌ها به نفع شهرک‌نشنیان را می‌دهد، مخالف قوانین بین‌المللی به ویژه قطعنامه 2334 شورای امنیت است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: حفظ راه‌حل دو دولتی و نبود امکان رسیدن به راه‌حل سیاسی، از کشورهایی که اسرائیل را به رسمیت شناخته‌اند این را می‌طلبد که فلسطین را نیز به رسمیت بشناسند نه «دولتی واحد» را.

محمود عباس تأکید کرد تصمیم‌های اخیر دولت اسرائیل برای مصادره اراضی فلسطینی و ساخت هزاران واحد صهیونیست‌نشین امری بسیاری خطرناک است و فرصت‌های تحقق راه‌حل دو دولتی را از بین‌ می‌برد.

وی در ادامه خواستار اجرایی شدن قطعنامه 2334 شورای امنیت شد؛ قعطنامه‌ای که تمام شهرک‌های صهیونیستی ساخته شده بر اراضی فلسطینی پس از 1967 را غیرقانونی می‌داند.

پربیننده ترین خبرها