امکان طرح دعوی فاجعه منا در دادگاه عربستان با حضور وکلایی از کشور ثالث

امکان طرح دعوی فاجعه منا در دادگاه عربستان با حضور وکلایی از کشور ثالث
شنبه 23 بهمن 1395 - 08:30

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است وکلای لبنانی و سوری بسیاری با جمهوری اسلامی ارتباط کاری دارند که می‌توان از ظرفیت آنها برای طرح دعوی فاجعه منا در دادگاه‌های عربستان استفاده کرد.

العالم- ایران

حسن نوروزی با اشاره به نحوه ادامه روند پیگیری حقوقی دریافت دیه فاجعه دیدگان منا، گفت: از آنجایی که امکان شکایت بنا به دلیل عدم پذیرش برخی کنوانسیون‌های بین‌المللی از سوی جمهوری اسلامی و عربستان وجود ندارد می‌توانیم از طریق دادگاه های داخلی عربستان اقدام کنیم.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس به وکلای خارجی این پرونده اشاره و تصریح کرد: وکلای لبنانی و سوری در این زمینه با جمهوری اسلامی همکاری دارند لذا می توانیم به آنها مأموریت طرح دعوی در دادگاه های عربستان را بدهیم.

وی ادامه داد: در این گونه موارد بر اساس قوانین موجود می توانیم از کشور ثالث وکیلی انتخاب کنیم تا مورد مناقشه را در دادگاه طرح دعوی کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با انتقاد از اینکه تا کنون زمان زیادی گذشته و هنوز وکلا انتخاب نشده اند، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی با بستن راه حجاج برای رمی جمرات یکی از شاهزداگن سعودی باعث از دست رفتن جان تعداد زیادی حجاج شد که طبق قانون و شرع مقدس اسلام کسی که باعث قتل می شود باید هرچه سریع تر محاکمه شده و معطل نشود./خانه ملت

پربیننده ترین خبرها