آبزرور:

تجاوز به زنان و کودکان پناهجو در فرانسه

تجاوز به زنان و کودکان پناهجو در فرانسه
يکشنبه 24 بهمن 1395 - 16:47

پس از ارائه گزارش‌هایی درباره تجاوز و تعرض به زنان و کودکان در کمپ پناهجویان دونکرک فرانسه، معترضان در انگلیس از دولت و وزارت کشور به علت نپذیرفتن پناه‌جویان شکایت می‌کنند.

العالم - اروپا

نشریه آبزرور نوشت، پیش از اقامه دعوی علیه دولت بریتانیا به دلیل عدم پذیرش پناه‌جویان جنگل مرزی کاله، جزییاتی از طریق شاهدان جمع‌آوری شده است که بر اساس آن معلوم شده است زنان و کودکان پناه‌جویی که در کمپ دونکرک در شمال فرانسه به سر می‌برند مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند.

آبزرور بر اساس این شواهد نوشت، قاچاقچیان انسان به ازای انتقال پناه‌جویان از کمپ به آن‌ها تجاوز می‌کنند. به برخی از این پناه‌جویان هم به ازای دریافت غذا و پتو یا اقلام ضروری، تجاوز می‌شود.

«بیندمنس» یک شرکت حقوقی انگلیسی شکایتی را که علیه وزارت کشور بریتانیا تدوین کرده است که از دولت به دلیل اقدام غیرمنصفانه و غیرمنطقی در پذیرش اقلیتی از پناه‌جویان کاله و به دلیل بی‌توجهی به کودکان پناه‌جوی کمپ دونکرک شکایت کند.

گروه حقوقی بیندمنس خطاب به وزیر کشور بریتانیا گفته است وی باید درباره موقعیت خود بازنگری کند. یک طومار اعتراضی هم با امضای 50 هزار نفر تهیه و پیش از کشاندن مساله به دادگاه روز شنبه (دیروز) به خانم ترزا می نخست وزیر بریتانیا داده شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها