مخالفان سوری: دکور نیستیم!

مخالفان سوری: دکور نیستیم!
سه شنبه 26 بهمن 1395 - 01:57

گروه مسکو و گروه قاهره، مخالفت خود را با فهرستِ اعلام شدۀ هیأت ریاض برای نمایندگی مخالفان در نشست ژنو اعلام کردند.

العالمسوریه

"جهاد مقدسی" عضو گروه قاهره، ضمن مخالفت با ترکیبی که گروه ریاض برای هیأت مخالفان سوری در نظر گرفته است، اعلام کرد: با این ترکیب مخالفیم و این موضوع را به آن ها نیز اعلام و تاکید کردیم که نمی خواهیم در ترکیبِ مخالفان، نقش دکور را ایفا کنیم.

مقدسی تاکید کرد که گروه قاهره، ترکیبی متعادل برای اعزام به نشست ژنو پیشنهاد کرد که نمایندگانی از هر سه گروه قاهره، مسکو و ریاض را شامل می شود، اما آن ها فهرست مدنظر خود را اعلام کردند و این به معنی رد پیشنهاد ماست.

 وی خاطر نشان کرد: در "کمیتۀ عالی مذاکرات" گروه قاهره، هیچ نمایندۀ رسمی ندارد.

 از سوی دیگر، "قدری جمیل" رئیس گروه مسکو نیز ضمن اعلام مخالفت با فهرست اعلام شده از سوی گروه ریاض، مخالفان سوریِ وابسته به عربستان سعودی را در تلاش برای بر هم زدن فرایند صلح دانست و تشکیل "کمیته ای متعادل و عادلانه" از همه نیروهای مخالف را جهت اعزام به مذاکرات ژنو خواستار شد.

 وی همچنین فهرستِ ارائه شده از سوی گروه ریاض را به مثابۀ فهرستی پیشنهادی از سوی این گروه در نظر گرفت که باید بررسی شود و دربارۀ آن توافق شود.

 گروه ریاض، روز یک شنبه فهرستی 21 نفره از مخالفان را به عنوان کمیته مذاکره کننده مخالفان در گفت وگوهای ژنو معرفی کرد که ریاست آن به عهدۀ "نصر حریری" است و "محمد صبرا" در آن به عنوان مذاکره کنندۀ ارشد معرفی شده است.

نیمی از این فهرست که تحت عنوان فهرست ائتلاف ملی معرفی شده است، نمایندگانی از گروه های مسلح هستند که شاخص ترینِ آن ها "گردان الرحمان" و "تیپ السلطان مراد" هستند، در حالی که اکثر گروه های بانفوذ مسلح نظیر "جیش الاسلام" و همچنین گروه های مخالف سیاسی در این فهرست نماینده ندارند.

قدری جمیل و جهاد المقدسی هر دو تاکید کردند که برای تهیه این فهرست با آن ها هماهنگی نشده است.

چهارمین دور از مذاکرات صلح سوریه، روز 23 فوریه در ژنو برگزار خواهد شد.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها