داعشی بلژیکی به حبس طولانی محکوم شد

داعشی بلژیکی به حبس طولانی محکوم شد
سه شنبه 26 بهمن 1395 - 04:54

یک تبعه بلژیک که در صفوف گروه های تندرو در سوریه جنگیده، به 28 سال حبس محکوم شد.

العالم - اروپا

 یک مرد بلژیکی روز دوشنبه به اتهام قتل یک اسیر در زمان جنگیدن در صفوف گروه های تندرو در سوریه به 28 سال حبس محکوم شد. این نخستین محکومیت به علت ارتکاب قتل برای یک فرد مسلح محسوب می شود که از سوریه به بلژیک بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، حکیم الوثاقی (24 ساله) در سال 2013 پس از زخمی شدن در درگیری ها در سوریه به بلژیک بازگشت. پلیس بلژیک چند ماه پیش از بازگشت او، گفتگوی تلفنی او را از سوریه با دوستش رصد کرده بود که با افتخار می گفت یک اسیر را اعدام کرده است. به گفته الوثاقی، قرار بود خانواده فردی که اسیر شده بود 70 هزار یورو (74494 دلار) باج بدهد ولی نتوانست بیش از 30 هزار یورو جمع آوری کند.

در مکالمه ای که شنود شده، الوثاقی به دوستش می گوید «یک گلوله در سر» و بعد صدای شلیک گلوله را در آورد در حالی که می خندید. الوثاقی ساکن ولفورد نزدیک بروکسل است.

الوثاقی همچنین تلاش کرد از اعدام این اسیر فیلمبرداری کند ولی جایی که دوربین را کار گذاشته بود نامناسب بود.

قاضی دادگاه آنتورب که الوثاقی را محکوم کرد اقدامات او را غیرانسانی و کاملا غیرقابل قبول توصیف کرد. الوثاقی پیش از رفتن به سوریه عضو گروه «شریعت برای بلژیک» بود که جوانان را برای جنگیدن در صفوف گروه های تروریستی تندرو در خاورمیانه (غرب آسیا) مثل داعش جذب می کرد. سرکرده این گروه و شماری از اعضای آن در سال 2015 به حبس های طولانی محکوم شدند.

حدود 450 نفر بلژیک را برای جنگیدن در سوریه و عراق ترک کرده اند که با توجه به جمعیت این کشور،‌ بالاترین میزان مشارکت در بین کشورهای اروپایی محسوب می شود. همچنین تندروهایی که از سوریه بازگشتند در حملات در بلژیک و فرانسه و دیگر مناطق اروپا دست داشتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها