مجارستان دیوار دوم را در مرز صربستان می‌سازد

مجارستان دیوار دوم را در مرز صربستان می‌سازد
دوشنبه 9 اسفند 1395 - 17:57

یک سخنگوی دولتی از اقدام مجارستان به ساخت دیواری دیگر درامتداد مرزهای جنوبی این کشور با صربستان خبر داد.

العالم - اروپا

به گزارش اسکای نیوز عربی، دولت راستگرای ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان، مهاجرت را یکی از بزرگ ترین تهدیدات برای اوضاع فعلی در اتحادیه اروپا می داند، اما مسئولان بروکسل و برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از برخی از سیاست های تکروانه وی ناخرسند هستند.

ساخت این دیوار به احتمال زیاد با انتقادهایی از سوی برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مواجه خواهد شد؛ از جمله کمیته حقوقی پارلمان اروپا روز دوشنبه وضعیت حقوق اساسی در مجارستان را بررسی می کند.

پیش از این، اوربان نخست وزیر مجارستان، طرح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای تلاش به منظور ساخت دیواری در امتداد مرزهای آمریکا و مکزیک را تایید کرده بود.

دیواری با سیم های خاردار در سال 2015 و زمانی که مجارستان بخشی از مسیر اصلی زمینی صدها هزار مهاجر و آواره فراری از جنگ در سوریه بود، درمرزهای مکزیک و آمریکا ایجاد شده است.

مجارستان این راه را که عده زیادی از آن جا به آلمان می رفتند، بست، اما اعلام کرده است که ساخت دیواری دیگر بر کارآمد بودن این دیوار می افزاید و مهاجران را درآن جا متوقف می کند تا به وضعیت آنان برای گرفتن حق پناهندگی رسیدگی شود.

یانوش لازار رئیس دفتر نخست وزیر مجارستان هفته گذشته گفته بود که دولت مبلغ 130 میلیون دلار را برای ساخت دیوار واردوگاه های اسکان مهاجران اختصاص داده است.

وی افزود: «دومین دیوار مرزی که درحال حاضر فقط در امتداد مرزهای مجارستان و صربستان کشیده شده است، به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی ساخته خواهد شد وتا پایان فصل بهار کار احداث آن به پایان خواهد رسید».

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها