مسکو: آمریکا برای تحریم بیشتر روسیه تلاش می کند

مسکو: آمریکا برای تحریم بیشتر روسیه تلاش می کند
سه شنبه 10 اسفند 1395 - 15:10

سرگئی ریابکوف معاون وزارت امورخارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا همچنان برای تشدید محاصره اقتصادی و تحریم های ضدروسی تلاش می کند

العالم-اروپا

 معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: مخالفان مسکو در کنگره آمریکا تلاش می کنند با تصویب لایحه قانونی، روسیه را به نوعی در محاصره اقتصادی قرار دهند.
ریابکوف روز سه شنبه در سخنانی در دومای روسیه گفت: مخالفان روسیه در کنگره آمریکا تلاش می کنند هر گونه تحول مثبت در روابط دو کشور را از بین ببرند.
وی افزود: نمایندگان مخالف روسیه در کنگره آمریکا در ماه ژانویه طرح قانونی را ارائه کردند که (در صورت تصویب) دولت کنونی امکان لغو تحریم های اعمال شده علیه روسیه در دوره اوباما را از دست می دهد و چنین اختیاری از کاخ سفید سلب می شود.
ریابکوف افزود: افزون بر آن، پیشنهاد تشدید و گسترش تحریم ها در مورد روسیه می شود و حتی تلاش می کنند با فشار، کشورهای دیگر را وادار پیروی از این رویکرد ضدروسی کنند.
وی ادامه داد: اکنون می خواهند روسیه را به نوعی در محاصره اقتصادی قرار دهند و این اقدام ها در شرایط کنونی در کمیته های مربوطه کنگره آمریکا جریان دارد.
ریابکوف افزود: نباید امکان تصویب چنین قانونی را بعید دانست، زیرا با توجه به روحیه ضدروسی حاکم بر کنگره، قانونگذاران آمریکایی می توانند رای کافی برای عبوراز وتوی رئیس جمهوری به دست آورند.
مقام روسی ادامه داد: وزارت خارجه روسیه در مورد این وضعیت بیش از حد نگران نیست، زیرا می داند که ترامپ و اطرافیان وی نیاز به زمان برای به جریان انداختن کار دستگاه سیاست خارجی و تعیین اولویت های آمریکا دارند.
وی در پایان تاکید کرد: علائم و پیام هایی را که از واشنگتن دریافت می شود، به دقت مورد ارزیابی و توجه قرار می دهیم و فقط بر مبنای اقدام هایی که انجام می گیرد، قضاوت و تصمیم گیری می کنیم.
اواخر سال گذشته میلادی در روسیه و آمریکا پیش بینی می شد با روی کار آمدن ترامپ سیاست های ضدروسی کاخ سفید که در دوره باراک اوباما رئیس جمهوری سابق این کشور اوج گرفته بود، قطع یا حداقل متوقف شود، ولی اکنون این امیدها کمتر شده است.
14 بهمن نیکی هیلی نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت گفت که تحریم های ضدروسی تا بازگشت شبه جزیره کریمه به خاک اوکراین لغو نمی شود.
فضای کنگره آمریکا مرکب از نمایندگان و سناتورهای هر دو حزب نیز ضدروسی است و چند گروه به پشتوانه جان مک کین سناتور پرنفوذ و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا در حال پیگیری برنامه های محدود کننده علیه روسیه هستند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها