سید حسن نصرالله:

دولت میقاتی صد درصد لبنانی است

دولت میقاتی صد درصد لبنانی است
جمعه 3 تير 1390 - 18:09

دبيرکل حزب الله لبنان درباره دولت جديد اين کشور گفت: از روي مسئوليت تاکيد مي کنم، دولت ميقاتي صد درصد لبناني است و هيچگونه دخالت خارجي در تشکيل اين دولت وجود نداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سید حسن نصرالله شامگاه جمعه در سخنانی که بصورت زنده از شبکه العالم پخش شد، تاکید کرد: این یکی از نادرترین موارد است که دولتی کاملا لبنانی تشکیل شود.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: دلیل تاخیر تشکیل دولت، مانع تراشی های داخلی، و فشارهای خارجی است که با اراده افراد همه آنها قابل حل است.

 

تهمت به ایران و سوریه کینه توزانه است

سید حسن نصرالله تاکید کرد: تهمت به ایران و سوریه مبنی بر دخالت در تاخیر یا مانع شدن از تشکیل دولت، اتهامی کینه توزانه است و نه یک برداشت سیاسی.

سید حسن نصرالله گفت: تشکیل دولت لبنان کاملا به نفع سوریه است؛ تشکیل دولت در درجه نخست جزو منافع ملی است، و سوری ها و ایرانی ها هیچ دخالتی در این امر نداشته اند.

وی افزود: بار دیگر توقعات اشتباه گره 14 مارس که می پنداشتند اکثریت جدید نمی تواند دولت تشکیل دهد، شکست خورد.

دبیرکل حزب الله لبنان، با اشاره به اتهامات مطرح شده علیه دولت جدید مبنی براینکه دولت میقاتی دولت حزب الله است، اظهار داشت: اگر به واقعیت ها بنگریم، می بینیم که ما در برابر دولتی قرار داریم که حزب الله در آن فقط 2 وزیر دارد.

وی افزود: دولت جدید، دولت ائتلاف ملی و متشکل از همه طیف ها است؛ تلاشها بر این است که ما همگی بعنوان یک تیم کار کنیم، و درست نیست که دولت از داخل به اکثریت یا اقلیت تقسیم شود.

سید حسن نصرالله در ادامه خطاب به 14 مارس گفت: شما همواره بر کمکهای خارجی، و جنگ اسرائیل علیه مقاومت و تحولات بین المللی تکیه می کردید، و امروز نیز اظهارات شما حاکی از تمایلتان برای سرنگونی نظام در سوریه است؛ همواره به مسائل خارجی - چه مثبت و چه منفی – تکیه می کنید؛ اما همه این محاسبات شکست خواهد خورد.

سید حسن نصرالله با اشاره به توطئه ها در داخل لبنان علیه مقاومت گفت: سال گذشته در مناسبتهای مختلف گفتم که ما در برابر نفوذ اسرائیل ایمن هستیم، و بین ما مزدوران اسرائیل وجود ندارند.

وی ادامه داد: گفته بودم، ما دستگاهی فعال و قوی در مبارزه با جاسوسی داریم، و هنگامی که 3 تن از برادران اهل تسنن ما سال گذشته به مزدوری متهم شدند، تحقیقاتی انجام دادیم و مشخص شد که آنها بیگناه هستند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها