سازمان "واچ لیست":

"اسرائیل" و ائتلاف سعودی در "فهرست ننگ" قرار گیرند

جمعه 13 اسفند 1395 - 14:56

سازمان "واچ لیست"، ویژه رسیدگی به اوضاع کودکان در درگیری های مسلحانه، درخواست کرد ائتلاف عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در فهرست ننگ قرار گیرند.

العالم - عربستان سعودی
سازمان "واچ لیست" با اشاره به اقدام عربستان در تهدید سازمان ملل مبنی بر قطع کمکهای مالی خود در صورت خارج نکردن نام ائتلاف سعودی از پیوست گزارش های مربوط به جنایت علیه کودکان در یمن؛ تأکید کرد که سازمان ملل با قرار دادن "اسرائیل" و ائتلاف سعودی تجاوز به یمن در "فهرست ننگ"، اعتبار را به گزارش های خود برگرداند.
این سازمان گفت که در سپتامبر گذشته، ائتلاف سعودی تجاوز به یمن با حمله هوایی به یک محله پرجمعیت در "الحدیده" 28 غیر نظامی را به شهادت رساند که 8 نفر از آنها کودک بودند.
در دهم ژانویه نیز در حمله هوایی جنگنده های سعودی به محله ای نزدیک یک مدرسه، دو کودک به شهادت رسیده و 3 نفر دیگر مجروح شدند.
سازمان "واچ لیست" از سازمان ملل خواست با قراردادن رژیم اسرائیل در فهرست ننگ و نیز بازگرداندن ائتلاف عربستان به فهرست، از حیثیت گزارش های خود دفاع کند.
این سازمان تصریح کرد: "همه ما می دانیم که اسرائیل و آمریکا در سال 2015 برای حذف اسم اسرائیل از فهرست جنایاتی که علیه کودکان غزه مرتکب شده است در سال 2015 (سازمان ملل)را تحت فشار قرار دادند."
این سازمان افزود: "نیروهای اسرائیلی طی سه سال اخیر، مرتکب سلسله جنایاتی شدند که فجیع ترین آن در طول ماه ژوییه 2014 در حمله به غزه رخ داد و سازمان ملل کشتار حداقل 540 کودک فلسطینی را در این عملیات ثبت کرد."
208

پربیننده ترین خبرها