24 ساعت ملتهب و متناقض

24 ساعت ملتهب و متناقض
شنبه 14 اسفند 1395 - 13:59

پایگاه خبری تحلیلی ویرا، شنبه چهاردهم اسفند در مطلبی به موضوع تنش بین فرماندار بدره و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخته و این موضوع را مورد واکاوی قرار داده است.

العالم-ایران
در این مطلب آمده است: حضور وزیر بهداشت 57 ساله فریمانی در ایلام که دو بار در جبهه مجروح شده و برادر شهید است، فرصت مناسبی برای تقویت زیرساخت ها و نیازهای سخت ‌افزاری استان در حوزه سلامت بود اما وزیر در اثنای بازدید از شهرستان تازه تاسیس بدره، از روی عصبانیت و یا خستگی، ادبیاتی را بکار ‌گرفت که از شخصیت خوشنام وی بعید به نظر می ‌رسید.
دلیل این اظهارات با عذر خواهی وزیر مشخص و به صورت گسترده در سطح رسانه و فضای مجازی منعکس شد، اما نکتهی تاسف بار اینکه باز هم نام استان ایلام برای یک اتفاق ناخوشایند روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت.
از همان لحظه‌ منعقد شدن کلام وزیر برخی به سرعت بدون داشتن مستندات و بررسی بیشتر شرایط یک طرفه قاضی را به قاضی بردند و ادبیاتی بدتر از الفاظ نادرست وزیر بر زبان رسانه جاری کردند.
آنها ابتدا سیروس مرادحاصلی فرماندار بدره را فرماندار مردمی، شجاع و زحمت‌کش، محترم، زبان گویای مردم و کسی که خطرات را به جان می‌خرد، نامیدند و به سرعت بر وزیر بهداشت تاختند و به اصطلاح با تانک از روی او رد شدند و خطاب سخنان وزیر به فرماندار را با بزرگنمایی تام به مردم نسبت دادند که نشان می‌دهد که یک کلاغ چهل کلاغ کردن در راس کار این رسانه‌ها و قلم‌هاست.
نمی‌توان صورت مساله را پاک کرد و در اینکه الفاظ بکار رفته توسط وزیر بهداشت دور از شان یک وزیر بود شکی نیست و عذرخواهی وی نیز در ابتدای صبح روز بهد گویای پذیرش اشتباه از سوی دکتر قاضی‌زاده هاشمی است و هزینه‌ گزافی برای یک وزیر بود، لیکن ندادن فرصت لازم به وزیر برای پاسخگویی همان مقدار غیر قابل قبول بود که تکذیب فی‌الوقت سخنان وی توسط معاون وزیر و دانشگاه علوم‌ پزشکی ایلام، که نشان از عدم شناخت از قدرت رسانه و مردم دارد و بایستی این تکذیب‌های کذب را تقبیح شمرد و از ادامه‌ آنها در استان جلوگیری کرد.
رسانه‌های دولتی نیز می‌توانستند با شفاف‌سازی به موقع از گسترش خبر جلوگیری نمایند که با سکوت خود مشخص نمودند که کماکان دولت در کشور و حتی استان در حوزه اطلاع ‌رسانی ضعیف است.
اما نکته‌ای که این نوشتار از آن نشات می‌گیرد اینکه کمتر از 12ساعت و پس از انتشار فایل صوتی عذرخواهی وزیر بهداشت از فرماندار بدره که به نظر از پیش طراحی شده بود، همان اشخاص و رسانه‌هایی که فرماندار بدره را با القاب شجاع و نترس و... خطاب کردند وی را تحقیر شده، توهین شنیده و خاکسار و شرمنده و... خطاب کردند که نشان می‌دهد برای این رسانه‌ها مرادحاصلی صرفا وسیله‌ای برای توجیه و رسیدن به هدف آنها بود و حنای سیروس فقط 12 ساعت نزد آنها رنگ داشته است.
باری! اگر فرماندار بدره با عدم شناخت از شرایط موجود اظهارات عامه‌ پسندی را که حاصل شتابزدگی و عدم اشراف بر شرایط است در حضور مردم ارائه و با وزیر مجادله می‌کند و از آن بدتر وزیر او را بی‌شعور خطاب می‌کند حرجی نیست، اما رسانه باید آگاه‌تر و هوشیار تر از یک وزیر و فرماندار بوده و دو قدم جلوتر باشد چون وظیفه رسانه بلند بلند حرف زدن، هوچی‌گری، آسمان ریسمان بافتن و همچون سکه‌ها‌ی خورد در جیب یک رهگذر اهل سر و صدا کردن بی‌اثر نیست.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها