تهدید هولناک واشنگتن علیه زنان مکزیکی!

تهدید هولناک واشنگتن علیه زنان مکزیکی!
شنبه 14 اسفند 1395 - 20:56

مقامات آمریکایی پیش‌نویس قانونی آماده کرده اند که به موجب آن مادران و فرزندان مهاجر مکزیکی از یکدیگر جدا می شوند.

العالم - آمریکا
مقام‌های دولتی آمریکا اعلام کردند که پیرو طرح پیشنهادی درحال بررسی وزارت امنیت داخلی آمریکا، زنان و فرزندانی که به صورت غیرقانونی از مکزیک وارد خاک آمریکا می شوند، ممکن است از یکدیگر جدا شوند.
پایگاه خبری "ریگنوم" نوشت: این مقامات اعلام کرده اند که ممانعت از مهاجرت غیرقانونی مادران مکزیکی به همراه فرزندانشان به خاک آمریکا از جمله اهداف این طرح است.
این سیاست به دولت آمریکا اجازه می دهد در حالی که والدین در برابر اخراج از آمریکا مقاومت کنند و یا منتظر حکم دادگاه برای پناهندگی شان باشند در زندان نگه داشته شوند. کودکان نیز تحت حمایت وزارت بهداشت و خدمات انسانی قرار می گیرند.
کسانی که این طرح را پیشنهاد کرده اند ادعا می کنند که این طرح زنان مهاجر را وادار می کند که قبل از اقدام به ورود غیرقانونی به خاک آمریکا، به سرنوشت خود و فرزندانشان فکر کنند.
در حال حاضر خانواده هایی که در برابر اخراج از آمریکا مقاومت می‌کنند و یا درخواست پناهندگی داده اند، به سرعت از بازداشت آزاد می شوند و اجازه دارند تا زمان حل و فصل شدن پرونده شان در آمریکا بمانند.
اما دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواستار پایان دادن به این روند که اجازه داده می شود مهاجرانی که غیرقانونی وارد آمریکا شده اند تا زمان روند حقوقی شان در خاک آمریکا بمانند، شده است.
سیاستهای ضد مهاجرتی ترامپ انتقادهای داخلی و بین المللی گسترده ای را علیه وی به همراه داشته است.
ترامپ ماه گذشته فرمانی اجرایی به امضا رساند که خواستار ساختن دیوار در مرز آمریکا و مکزیک می شد که در کارزار انتخاباتی وعده آن را داده و گفته بود دولت مکزیک باید هزینه آن را بپردازد.
تصمیم ترامپ برای ساخت دیوار بین دو کشور اعتراض های داخلی و بین‌المللی را همچون سایر تصمیم های وی درباره فرمان ممنوعیت مهاجرتی به این کشور به دنبال داشته است. مرز مشترک بین مکزیک و آمریکا سه هزار و 201 کیلومتر است و بر اساس گزارش نشریه انگلیسی 'ایندیپندنت' هزینه ساخت دیواری که دونالد ترامپ وعده ساخت آن را داده است، 21میلیارد و 600 میلیون دلار برآورد شده که سهم هر خانواده آمریکایی برای احداث چنین دیواری 170 دلار خواهد بود.
مقامات آمریکایی در چند روز گذشته صدها نفر از مهاجران فاقد مدارک اقامت را در لوس آنجلس، نیویورک، شکاگو، تکزاس و.. بازداشت و آنها را به دستگاه های ذی ربط مرزی تحویل داده اند تا افراد فاقد مجوز اقامت به کشورشان بازگردانده شوند.
213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها