مخالفت کانادا با تشدید موانع مهاجرت

مخالفت کانادا با تشدید موانع مهاجرت
يکشنبه 15 اسفند 1395 - 08:40

وزیر بهداشت عمومی کانادا گفت که کشورش قصد ندارد مقررات ورود مهاجرانی را که به دنبال تدابیر سختگیرانه ترامپ علیه مهاجرت، به طور غیر قانونی وارد این کشور می شوند، تشدید کند.

العالم - آمریکا
به گزارش سایت "اسکای نیوز عربی" رالف گودیل گفت این مسئله در حدی نیست که مستلزم منع هجوم کالا و انسان به کانادا از طریق طولانی ترین مرز حفاظت نشده جهان باشد.
گفتنی است صدها مهاجر به خصوص از آفریقا و خاورمیانه علی رغم سرمای شدید زمستان برای گرفتن پناهندگی به مرزهای کانادا و آمریکا هجوم آورده اند.
آژانس های ویژه مهاجران و پناهجویان می گویند این افراد از بیم حمله دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به موضوع مهاجرت، از این کشور فراری شده اند.
هجوم این تعداد انبوه از پناهجویان به کانادا در این مدت بسیار کوتاه، پدیده ای عجیب و غیر عادی است.
این پدیده برای جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا می تواند مشتمل بر خطرات سیاسی باشد چرا که وی از یک سو برای پذیرش هر چه بیشتر پناهجویان، تحت فشار چپگرایان است و از سوی دیگر جناح راست این کشور نگران افزایش خطرات امنیتی هستند.
مقا مهای کانادایی و آمریکایی سرگرم طرح تدابیری برای مدیریت پناهجویانی هستند که به طور غیر قانونی وارد کانادا می شوند. در این بین مقامات آمریکایی تلاش می کنند قبل از هر چیز نحوه ورود آنها به آمریکا را تحلیل کنند.
در همین راستا قرار است "جان کلی"، وزیر امنیت ملی آمریکا به منظور گفتگو درباره اوضاع مرزها، در ماه جاری به کانادا سفر کند.
گودیل تصریح کرده است که هر دو کشور به منظور تحلیل و بررسی مبدأ و تمام علل و اسباب مهاجرت، باید آمار و اطلاعات دقیقی درباره مهاجران داشته باشند.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها