همکاری گسترده اطلاعاتی واشنگن - تل آویو ؛

جبران ناتوانی صهیونیستها توسط آمریکا

جبران ناتوانی صهیونیستها توسط آمریکا
شنبه 4 تير 1390 - 18:37

سردبير مجله «محاور استراتيجيه» لبنان تاکيد کرد که موفقيت حزب‌الله در کشف شبکه جاسوسي نشان مي‌دهد که آمريکا براي جبران ناتواني دستگاه‌هاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي، در برابر حزب الله تلاش، مي‌کند.

"غالب قنديل " شنبه شب در گفت‌وگو با شبکه خبري العالم از بيروت گفت: پس از جنگ ژوئيه 2006 (سي و سه روزه) اسرائيلي‌ها اعتراف کردند که مقاومت لبنان به مواضع پيشرفته نظامي و امنيتي آنها نفوذ کرده است.
وي با اشاره به اينکه ، اعتراف صهيونيست ها بيانگر آن است که حزب الله بسيار قدرتمندتر از زمان پيش از جنگ ياد شده است ، افزود : تلاش شبکه اطلاعاتي خسارت‌آور نيست بلکه مهم اين است که اين شبکه با سرعت و با اطمينان بيشتر کشف شود.
وي گفت: حساس‌ترين مساله‌اي که سيد حسن نصرالله در سخنان شامگاه جمعه مطرح کرد اين بود که دستگاه‌اطلاعاتي آمريکا مزدوران و جاسوساني را براي عمل به نفع رژيم صهيونيستي به کار گرفته است و بنابراين، واشنگتن براي جبران ناتواني دستگاه‌هاي اطلاعاتي اسرائيل در برابر حزب‌الله تلاش‌مي‌کند.
قنديل به شايعه‌پراکني رسانه‌هاي صهيونيستي اشاره کرد و گفت، در داخل لبنان نيز برخي‌ها براي تحت تاثير قرار دادن روحيه طرفداران مقاومت، به طور گسترده به برجسته کردن اين شايعات پرداختند ؛ اما سخنراني سيد حسن نصرالله به عنوان مسئول ارشد حزب الله پيام اعتماد ساز و اقتدار آشکار اين حزب بود که نگراني‌ها و دغدغه‌هاي موجود را بر طرف کرد.
وي افزود: هدف از شايعاتي که برخي در داخل لبنان به آن دامن زدند، خدشه‌دار کردن چهره حزب الله به لحاظ اخلاقي و جايگاه آن و نيز کاستن از روحيه طرفداران و نيروهاي پايدار آن بود.

قنديل اظهارداشت : کشورهاي عضو سازمان پيمان آتلانيتک شمالي (ناتو) و همه رژيم‌هاي عربي تحت نفوذ آمريکا و غرب و دستگاه‌هاي اطلاعاتي آنها در خدمت جاسوساني هستند که به نفع رژيم صهيونيستي فعاليت مي‌کنند.
وي گفت: اقدام سيد حسن نصرالله در فاش کردن جاسوسان دشمن اقدامي بود که در چارچوب عملکرد يک حزب سابقه نداشت. ما حزبي از احزاب سياسي را به ياد نداريم که در کشف شبکه هاي جاسوسي با اين صراحت، شجاعت و اقتدار عمل کند.
غالب قنديل تصريح کرد : وظيفه دولت جديد لبنان اين است که اسناد موجود در حزب الله را براي بررسي درخواست کند و در تعامل با سفارت آمريکا و ديپلمات‌هايي که براي نفوذ به حزب الله تلاش مي‌کردند، مد نظر قرار دهد.
وي با اشاره به اينکه سفارت آمريکا در بيروت همه خطوط را زير پاگذاشته است ، اظهار اميدواري کرد که دولت جديد لبنان اقدامات لازم را براي حفظ کرامت و حاکميت لبنان در رويارويي با دشمن صهيونيستي در پيش گيرد و ساده‌ترين حقوق مربوط به حاکميت مستقل نيز اخراج کردن ديپلمات‌هايي است که فعاليت جاسوسي داشته اند.
قنديل گفت: سفارت آمريکا در گذشته از وجود جريان المستقبل، نيروهاي لبناني به ويژه در زمان فواد سنيوره براي فعاليت هاي خود استفاده مي کردند.

پربیننده ترین خبرها