افزایش غیر منتظره بهای طلای سیاه

افزایش غیر منتظره بهای طلای سیاه
چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 08:08

کاهش دور از انتظار ذخایر نفت آمریکا، صبح امروز بهای طلای سیاه را افزایش داد.

العالم

به نقل از رویترز؛ بهای نفت در نخستین ساعات صبح امروز در معاملات آسیا در شرایطی بیش از 2 درصد افزایش را تجربه کرد که انتشار یک گزارش جدید از کاهش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا حکایت داشت.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) با 73 سنت افزایش (1.5 درصد) به 48 دلار و 45 سنت رسید. نزول بهای نفت پایه آمریکا دیروز (سه‌شنبه) نیز برای هفتمین روز متوالی ادامه یافته بود که از ژانویه سال 2016 یک رکورد محسوب می‌شود. معاملات نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) در زمان تنظیم این خبر آغاز نشده است؛ اما برنت دیروز نزولی 43 سنتی را تجربه کرده بود و بهای آن به 50 دلار و 92 سنت در ازای هر بشکه رسیده بود.
بنا بر گزارش روز سه‌شنبه مؤسسه نفت خام آمریکا، ذخایر نفت ایالات متحده هفته گذشته 531 هزار بشکه کاهش یافت. تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند ذخایر نفت این کشور هفته گذشته 3.7 میلیون بشکه افزایش یافته است.
روز سه‌شنبه نزول بهای جهانی نفت زمانی تداوم یافت که گزارش اوپک از افزایش ذخایر نفت در جهان خبر داد و از افزایش غیر منتظره تولید نفت عربستان سعودی – بزرگترین تولیدکننده این سازمان – پرده برداشت.
این در حالی است که بهای جهانی طلا در آستانه برگزاری روز دوم و پایانی نشست بانک مرکزی آمریکا ساعاتی کم‌نوسان را تجربه می‌کند. انتظار می‌رود نرخ بهره در آمریکا در پایان جلسه امروز بانک مرکزی این کشور افزایش یابد. هم‌اکنون هر انس طلا با 0.1 درصد افزایش، 1199 دلار و 34 سنت معامله می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها