درخواست پادشاه بحرین برای گفتگو جدی نیست

درخواست پادشاه بحرین برای گفتگو جدی نیست
يکشنبه 5 تير 1390 - 09:52

فعال سياسي بحريني درخواست شاه اين کشور براي گفتگو با مخالفان را با وجود ادامه حملات سرکوبگرانه نيروهاي امنيتي عليه مردم غيرجدي دانست.

" يوسف البحراني" روزيکشنبه  درگفت وگو با شبکه خبري العالم ، با اشاره به ادامه اعتراض هاي مردمي گفت: دعوت شاه براي گفتگو با مخالفان درشرايطي که حملات سرکوبگرانه نيروهاي امنيتي عليه مردم بحرين همچنان ادامه دارد و گفتگو برهيچ اصل صادقانه اي استوار نيست، جدي نيست.

البحراني درباره تظاهرات مردم بحرين در روز جمعه گذشته گفت : ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوريه روز جمعه را به عنوان روز وفاداري به رهبران مخالف معرفي و مردم دراين روزخشم و اعتراض خود را به احکام ظالمانه براي رهبران ديني و سياسي بازداشت شده در بحرين اعلام کردند.

وي درباره اظهارات اخير آيت الله شيخ عيسي احمد قاسم مبني براينکه دعوت مسئولان بحريني به گفتگو درسايه ادامه حملات تجاوزکارانه نيروها به مردم محکوم به شکست است ، گفت : سخنان شيخ عيسي احمد قاسم همسو با خط ديني و سياسي عموم مردم بحرين که با اين اقدامات نظامي مخالفند ، ايراد شده است.

البحراني افزود: شيخ عيسي احمد قاسم درسخنانش مخالفت خود را با قانون اساسي بحرين اعلام کرد و  تهيه قانون اساسي جديد مورد توافق همه مردم را خواستار شد.

وي توقف حملات سرکوبگرانه و تجاوزکارانه نيروهاي امنيتي بحرين عليه مردم ازجمله حقوق بشر و نيز لزوم اصلاح اوضاع سياسي از طريق گفتگوي جدي با هدف حل بحران امنيتي در کشور را خواستار شد.

البحراني اظهار داشت : شاه بحرين وقتي که قانون وضعيت فوق العاده را لغو کرد ، خواستار گفتگو شد؛ ولي اکنون شاهديم که بسياري از رهبران مخالف هنوز در زندان ها هستند و شمار بازداشت شدگان در بحرين از هزار نفر تجاوز مي کند .

 وی افزود : صدها نفر از مردم اين کشور درحملات نيروهاي امنيتي ، کشته ، زخمي و يا ناپديد شده اند و شمار زيادي از مردم هم از بيم جان خود به خارج از کشور رفته اند.

وي تصريح کرد رژيم آل خليفه همچنان از برگزاري تظاهرات مسالمت آميز که همه قوانين و مقررات بين المللي آنرا قبول دارند ، نگران است و از برگزاري آن جلوگيري مي کند و اين مساله نشان دهنده جدي نبودن رژيم حاکم در گفتگوي صادقانه با هدف حل بحران درکشور است.

وي بحرين را شاهد بحراني سياسي و حقوقي دانست که به جنگي هويتي و قومي و اعتقادي تبديل شده و اين مساله ، موجب گسترش دامنه اعتراض ها شده است.

وی هشدار داد که احتمال تبديل درگيري هاي سياسي به درگيري هاي ديني و قومي و مواجه شدن کشور با سرنوشت نامشخص وجود دارد.

البحراني گفت: رژيم بحرين با اقدامات تجاوزکارانه اعم از شکنجه و کشتار و سرکوب ، با محکوميت گسترده اي در سطح منطقه اي و بين المللي روبروست.

 

26-00:52

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها