مذاکرات سوری‌ها در ژنو با نا امیدی اغاز می شود؟

مذاکرات سوری‌ها در ژنو با نا امیدی اغاز می شود؟
پنج‌شنبه 3 فروردين 1396 - 21:12

گفتگوهای گروه های سوری در ژنو درحالی آغاز می شود که هیچ یک از آنها به نتایج این گفتگوها امیدوار نیستند.

العالم - سوریه

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، امروز پنجمین دور از گفتگوهای دولت و مخالفان سوریه با غیبت استفان دی میستورا در جلسه افتتاحیه، در ژنو برگزار می شود. سازمان ملل متحد اعلام کرد محور این گفتگوها، نظام حکومتی و اصلاحات قانون اساسی و اجرای انتخابات تحت نظارت بین المللی و مبارزه با تروریسم خواهد بود.

نشست اصلی مربوط به این گفتگوها فردا جمعه برگزار خواهد شد. هیئت گفتگو کننده دولت سوریه به ریاست بشار الجعفری دیروز وارد ژنو شدند. برخی مخالفان سوری نسبت به این گفتگوها ابراز بدبینی کرده اند. دورقبلی این گفتگوها با اعلام توافق بر سر برنامه کاری جلسه بعدی یعنی نظام حکومتی و اصلاحات قانون اساسی و اجرای انتخابات تحت نظارت بین المللی و مبارزه با تروریسم  به پایان رسید.

مروة الربیعی خبرنگار این شبکه در ژنو گفت: قرار بود امروز 23 مارس نخستین جلسه از دور پنجم گفتگوهای صلح سوریه در ژنو برگزار شود اما به گفته یک منبع سازمان ملل متحد، امروز هیچ جلسه رسمی در دفتر سازمان ملل متحد برگزار نشد. این منبع افزوده است جلسات به صورت دوجانبه با حضور معاون دی میستورا با طرف های سوری و در محل اقامت هر یک از هیئت های سوری خواهد بود. به گفته این منبع، دی میستورا فردا جمعه به ژنو خواهد آمد و در جلسات شرکت خواهد داشت.

خبرنگار العالم افزود: علل مختلفی نظیر یکپارچه نبودن مخالفان و ارتباط نداشتن آنها با یکدیگر و نبود امکان گفتگوی هیئت گفتگو کننده دولت سوریه با یکایک مخالفان سوری موجب شده است که هیچ یک از طرف های سوری به نتایج این گفتگوها امیدوار نیستند. افزون بر این شمار زیادی از مخالفان با گروههای تروریستی و مسلح در سوریه ارتباط دارند. کارشناسان می گویند اراده بین المللی برای دستیابی به راه حل سیاسی در بحران سوریه نیز وجود ندارد. به همین علت با نزدیک شدن به زمان گفتگوها شاهد افزایش حملات تروریستی افراد مسلح به اطراف دمشق و حمله کور به غیرنظامیان هستیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها