باهدف تسريع در تشکيل دولت وحدت ملي؛

محمود عباس به غزه مي رود

محمود عباس به غزه مي رود
دوشنبه 6 تير 1390 - 12:19

عضو ارشد جنبش فتح گفت: "محمود عباس" رييس تشکيلات خودگردان فلسطين براي شکستن رکود موجود در زمينه تشکيل دولت و وحدت ملي فلسطين به غزه سفر مي کند.

"صبري صيدم" دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم تاکيد کرد که اين اقدام با هدف تكميل توافقنامه صلح ميان گروه‌هاي فتح و حماس انجام خواهد شد.

اين مسوول ارشد جنبش فتح اظهار داشت: موانع پيش روي روند آشتي ملي در فلسطين برداشته شده است بويژه که ملت فلسطين براي مدت طولاني منتظر طي شدن روند دشوار تشکيل دولت فلسطين و برداشته شدن گام هاي عملي در اين باره بوده است.

تصميم قطعي عباس براي رجوع به سازمان ملل

صيدم از مسوولان ارشد جنبش فتح گفت که محمود عباس رهبري تشکيلات خودگردان به طور قطع تصميم گرفته است تا براي اعلام يکجانبه تشکيل کشور مستقل فلسطين به سازمان ملل متحد رجوع کند.

وي تاکيد کرد: ملت فلسطين در انتظار آن نخواهد نشست که اشغالگران اسراييلي هر وقت که بخواهند تصميم بگيرند که بخشي از سرزمين فلسطين را به آنها بازپس بدهند.

در همين ارتباط تشكيلات خودگردان فلسطين در بيانيه‌اي به طور رسمي اعلام كرد كه قصد دارد در ماه سپتامبر (شهريور) از سازمان ملل درخواست كند كشور مستقل فلسطين را براساس مرزهاي سال 1967 به رسميت بشناسد.

عضو ارشد جنبش فتح افزود: رهبري تشکيلات خودگردان تصميم گرفته است که به سازمان ملل رجوع کند بويژه که رژيم صهيونيستي همه درها را بسته است.

صيدم تصريح کرد: جامعه بين الملل از اشغالگري اسراييل خسته شده است و ملت فلسطين در حالي شاهد وقوع انقلاب هاي مردمي در کشورهاي اطراف است که نسبت به ملت هاي ديگر از اولويت بيشتري براي انقلاب جهت کسب آزادي برخوردار است.

وي افزود: ملت فلسطين مي خواهد آزادي خود را بدست بياورد و مسوولان در صدد هستند اين کار از طريق سازمان ملل صورت گيرد.

مسوول ارشد جنبش فتح گفت: رهبري تشکيلات خودگردان درباره موضوع رجوع به سازمان ملل مانور نمي دهد بلکه در اين زمينه کاملا جدي است و مي خواهد آن را عملي کند.

صيدم خاطرنشان کرد: فعاليت ديپلماتيک مسوولان تشکيلات خودگردان براي جلب نظر اتحاديه اروپا و کشورهاي جهان جهت حمايت از اعلام تشکيل کشور مستقل فلسطيني بي وقفه ادامه دارد. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها