نماینده پارلمان عراق:

"مبادله زندانیان با عربستان، خیانت به عراق است"

جمعه 11 فروردين 1396 - 18:58

نماینده پارلمان عراق از جبهه الاصلاح، طرح مبادله زندانیان با عربستان سعودی را اهانت به خون شهدا و خیانت بزرگی به ملت و کشور عراق دانست.

العالم - عراق
علی البدیری به شبکه خبری سومریه عراق گفت: "مبادله زندانیان با عربستان اگر واقعا اتفاق بیفتد، جنایتی در حق انسانیت و شهدا و ملت عراق است." وی خاطرنشان کرد: "اصلا عاقلانه نیست که یک تروریست را با بمبگذاری در خودرو، انسان های بیگناه را به قتل رسانده است با یک قاچاقچی دام که به طور غیر قانونی از مرز عبور کرده است معاوضه شود."

البدیری تصریح کرد: "دولت عراق باید دست از تعارف با عربستان و امتیاز دادن به این کشور بردارد.. درست است که برقراری روابط با کشورهای همسایه کار خوبی است اما نباید با امتیاز دادن بدون تحقق منافع کشور همراه باشد."

وی تأکید کرد که موضوع مبادله زندانیان با عربستان، به پارلمان ارجاع نشده است و اگر این اتفاق بیفتد مطمئنا با مخالفت شدید پارلمان رو به رو خواهد شد و نمایندگان هرگز به آن رأی نخواهند داد.

روزنامه سعودی "الوطن" در شماره 30 مارس خود اعلام کرده بود هیئتی از دستگاه قضایی عراق به ریاست حیدر الزاملی، وزیر دادگستری عراق این کشور به منظور بررسی موضوع زندانیان سعودی در زندانهای عراق، اوایل ماه آینده به عربستان سفر خواهد کرد. در این خبر تصریح شده بود که این هیئت درباره طرح مبادله زندانیان دو کشور گفتگو خواهد کرد.

گفتنی است پارلمان عراق در دوره سابق خود این طرح را رد کرده بود.

208

پربیننده ترین خبرها