40 هزار تبعه سعودی بی‌کار شدند

40 هزار تبعه سعودی بی‌کار شدند
يکشنبه 13 فروردين 1396 - 21:58

بیش از 40 هزار عربستانی به خاطر قانون کار این کشور، شغل خود را از دست دادند و پیش‌بینی می‌شود میزان بی‌کاری در این کشور تا 24 درصد افزایش یابد.

العالم - عربستان سعودی

احمد حمیدان معاون وزیر کار و توسعه اجتماعی عربستان، در پاسخ به منتقدان ماده 77 قانون کار تاکید کرد که این ماده همچنان پابرجاست و با دستور مقامات عالی صادر شده است و هیچ تعدیلی در آن صورت نخواهد گرفت.

از سوی دیگر، عبدالعزیز کرکدان، تحلیلگر اقتصادی عربستانی، شنبه در برنامه ای تلویزیونی با تاکید بر اینکه وزیر کار مسئول مستقیم تصویب ماده 77 قانون کار و اخراج شدن سعودی هاست و باید این ماده هرچه سریعتر اصلاح شود، هشدار داد که بیش از 40 هزار سعودی اخیرا به سبب ماده 77 ، شغل خود را از دست دادند. 

وی افزود: ماده 77 تنها ماده ای نیست که نیاز به تعدیل دارد؛ اما مهمترینِ آنهاست و تاکنون موجب اخراج 30 الی 40 هزار سعودی شده است.

کرکدان خاطرنشان کرد: بانک ها در پی لغو مشاغل خدمات الکترونیکی هستند و تمام سعودی های شاغل در این بخش اخراج خواهند شد و ماده 77 نیز اجازه چنین کاری را می دهد.

وی با هشدار درباره تسلط نیروی کار خارجی بر بخش خصوصی به میزان 84 درصد در مقابل فقط 13 درصد نیروی سعودی، پیش بینی کرد که میزان بیکاری عربستانی ها طی 5 سال تا 24 درصد افزایش یابد و جایگزین کردن نیروهای سعودی به جای نیروهای خارجی در سالهای آتی را خواستار شد.

کرکدان با بیان اینکه در مقابل 79 درصد از مهاجران، فقط 20 درصد سعودی ها در بخش فنی شاغل هستند که آن را ناعادلانه توصیف کرد و افزود: بخش سبزیجات هنوز ملی نشده است و وقتی به بازار می روی یمنی ها و سومالیایی ها و بنگالی ها را می بینی.

210

پربیننده ترین خبرها