آسمان تهران از فردا صاف می‌شود

آسمان تهران از فردا صاف می‌شود
دوشنبه 14 فروردين 1396 - 17:02

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری با احتمال بارش پراکنده و وزش باد به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

العالم ـ ایران

 امروز روند کاهش دما در شمال شرق کشور ادامه دارد و بارش ها در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال غرب، شمال شرق و ارتفاعات البرز به صورت برف است، همچنین فردا آسمان تهران نیمه‌ابری با احتمال بارش پراکنده به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه آسمان تهران صاف است.

با فعالیت سامانه بارشی، امروز در نیمه شمالی کشور، شمال شرق، سواحل خزر و مناطقی از دامنه جنوبی البرز، غرب و نواحی مرکزی و شرق کشور، شاهد ابرناکی، بارش باران، رعد و برق و وزش باد هستیم.

امروز برخی نقاط نیمه جنوبی کشور نظیر فارس، کرمان، شمال هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد بارش پراکنده دارد و بارش‌ها در خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال سمنان، استان مرکزی، غرب قم، شمال اصفهان و مناطقی از گلستان، شدت بیشتری دارد.

روز سه‌شنبه بارش‌ها با شدت کمتر در مناطقی از شمال شرق، شرق و سواحل خزر ادامه دارد و در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و غرب کشور نیز در برخی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و به تدریج این سامانه از کشور خارج می‌شود.

امروز و فردا در برخی ساعات در نیمه شرقی البرز، جنوب و دامنه‌های شرقی آن و مرکز البرز، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان این وزش باد با گرد و خاک همراه است.

روز چهارشنبه هفته جاری بر شدت وزش باد و گرد و خاک در جنوب شرق و برخی مناطق شرق کشور افزوده شده و سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود، روز چهارشنبه برشدت باد وگردخاک در مناطقی از سیستان و بلوچستان افزوده خواهد شد و در سایر مناطق کشور، جوی نسبتاً پایدار حاکم است.

امروز روند کاهش دما در شمال شرق کشور ادامه دارد و بارش‌ها در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال غرب، شمال شرق و ارتفاعات البرز به صورت برف پیش‌بینی می‌شود؛ امروز، دریای خزر و از امشب تا چهارشنبه هفته جاری، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

امروز دوشنبه با فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به سبب بارش برف در مناطق سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

امروز بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع خراسان شمالی و خراسان رضوی، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان و آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در برخی نقاط استان‌های مرکزی، نیمه شمالی اصفهان، کرمانشاه، غرب همدان و شمال خراسان جنوبی وجود دارد.

‌برای عبور از جاده‌های کوهستانی توصیه می‌شود که عوامل محدود کننده مانند بارش برف و لغزندگی جاده، کاهش دید به سبب بارندگی و مه آلود بودن مورد توجه قرار گیرد.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری با احتمال بارش پراکنده و وزش باد به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه آسمان تهران صاف است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۳ و ۲ درجه خواهد بود.

روز آینده زنجان و همدان با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر و شهر کرد با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان است.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۹ اسفند امسال ۱۳۶. ۴ میلیمتر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۵۲. ۶ میلیمتر بود، بنابراین بارش سال جاری ۸۹. ۴ بارش سال گذشته است.

منبع: فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها