مجازات برپاکنندگان مراسم عاشورا در عربستان!

مجازات برپاکنندگان مراسم عاشورا در عربستان!
سه شنبه 15 فروردين 1396 - 14:45

دادگاه شهر احساء عربستان، چند شهروند را به اتهام پرداختن به شعائر دینی به 50 روز حبس و شلاق محکوم کرد.

العالم - عربستان

به گفته منابع حقوقی، دادگاه شهر احساء احکامی را در حق برخی شهروندان به اتهام احیاء مراسم عاشورا سال گذشته صادر کرد که براساس آن یکی از این شهروندان به 50 روز حبس و چند ضربه شلاق محکوم شده است.
پایگاه خبری "نبا" در گزارشی نوشت: این نخستین بار نیست که چنین احکامی در عربستان علیه شهروندان صادر می شود  زیرا هیات امر به معروف عربستان سال 1998 نیز احمد الملبلب، موذن یکی از مساجد روستای الجفر در احساء، را بازداشت و به مکانی نامعلوم برد و پس از مدتی از خانوده وی خواست که برای تحویل گرفتن جسد وی مراجعه کنند.

"طه الحاجی" وکیل و حقوقدان عربستانی، این احکام را نقض آشکار حقوق فردی شهروندان توصیف کرد.
وی با تاکید بر این که این احکام برخلاف شریعت، قانون و حقوق بشر است، خاطرنشان کرد که این احکام دلیل بر آن  است  که طرح مباحثی چون همزیستی و  گفت وگو در عربستان، تنها یک شعار تبلیغاتی است.

"علی آل غراش" فعال و روزنامه نگار نیز حکم حبس و شلاق به اتهام پرداختن به شعائر دینی را حکمی ظالمانه توصیف و بر میزان ظلم و ستم و فقدان حاکمیت قانون در عربستان تاکید کرد.
وی افزود: پافشاری نظام سعودی بر پذیرش ایده ای که برخی ارکان جامعه عربستان را مشرک و کافر می داند و به اقتضای آن شهروندان بازداشت و شکنجه می شوند، امری است که امنیت اجتماعی کشور و منطقه را تهدید می کند.
213

پربیننده ترین خبرها