يک فعال سياسي:

عربستان با خواري بحرين را ترک خواهد کرد

عربستان با خواري بحرين را ترک خواهد کرد
سه شنبه 7 تير 1390 - 17:36

يک فعال سياسي بحريني با اشاره به خبرهاي منتشر شده در باره تصميم نيروهاي سپر جزيره از جمله عربستان سعودي براي خروج از بحرين گفت: سعودها در حمله به بحرين به جاي کسب پيروزي طعم تلخ شکست را چشيده و در نهايت باخواري بايد اين کشور را ترک مي کنند.

باقر درويش سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم با تاکيد بر اين که رژيم حاکم بحرين همچنان بر ارتکاب اشتباهات سياسي پافشاري مي کند ؛ انتشار اخباري در مورد احتمال خروج نيروهاي سپر جزيره از بحرين را به منزله يک پيروزي براي ملت اين کشور دانست.

وي خاطرنشان کرد: روشن است که برون رفت از بحران هاي سياسي ، مانند ورود به آن نيست و جنگ سالاران سعودي که بحرين را حياط خلوت عربستان مي دانند در ارزيابي هاي خود اشتباه کردند.

درويش گفت: آن ها با ملتي هوشيار و بيدار از نظر سياسي مواجه هستند و اين چيزي است که جنگ سالاران سعودي فاقد آن هستند.

اين فعال سياسي بحريني تاکيد کرد: جنگ سالاران سعودي بايد بفمند که دخالت در بحرين کار آساني نيست و آن ها نمي توانند به خواسته هاي خود در اين کشور برسند.

درويش گفت: به آن ها اعلام مي کنيم که تاوان دخالت در بحرين سنگين است و رسوايي و ننگ را براي آنان به دنبال خواهد داشت.

فعال سياسي بحريني افزود: ملت بحرين آن ها را وادار به اعتراف به خطاهاي خود خواهد کرد و در تاريخ ثبت خواهد شد که سعودي ها به بحرين حمله کردند اما به جاي اينکه به پيروزي برسند ، طعم تلخ شکست را چشيدند و از آن خارج شدند.

درويش درباره اعتراضات مسالمت آميز ملت بحرين از پيش از ورود نيروهاي اشغالگر سپر جزيره و مداومت آن تا اکنون گفت: روشن است که گزينه امنيتي که دستور کار رژيم حاکم بود ، با شکست مواجه شده است و رژيم بحرين نتوانست با سرکوبگري نظامي به خواسته هاي خود برسد.

وي اظهار داشت: رژيم حاکم بحرين هيچ گاه آشتي ملي را آن طور که بايد ، به رسميت نشناخته است.

درويش گفت: رژيم بحرين مي خواهد اختيار تصميم گيري سياسي و ثروت بحرين در انحصار گروهي خاص باشد به همين سبب به مقابله با انقلاب و جنگ با ملت برخاسته است.

وي تاکيد کرد: مساله بحرين ، مساله اي منطقه اي است به صورتي که برخي از کشورهاي منطقه از آن چه در بحرين مي گذرد ، ناخرسندند بنابراين عامل حوادث بحرين فقط رژيم سياسي حاکم در اين کشور نيست بلکه دايره گسترده تري در اين بازي دخيلند. 

پربیننده ترین خبرها